Al sinds een aantal jaren wordt onze pony - zie profiel - lichter. Ze is, voor zover ik weet, palomino. Bij haar geboorte was ze spierwit, net een spookje met blauwe ogen. Dit trok later weg en ze werd zelf ook steeds donkerder. In de zomer heeft ze een meer gouden vacht met appeltjes, in de winter is ze lichter; normaal voor palomino's, maar nu wordt ze elke zomer minder donker dan de vorige. Dit is al een aantal jaar aan de gang, ze is nu overigens 18 (in augustus 19). Was ze vroeger echt duidelijk palomino in de zomer met appeltjes, een gouden kleurtje en witte manen, nu wordt het verschil tussen manen en vacht steeds minder groot. Vooral ook in de winter lijkt ze steeds lichter.
Dit foto'tje is een ingescande foto van een paar jaar terug, dat zal ergens rond 2003 geweest zijn.

Hier, in 2004, is ze ook nog donkerder dan nu.
En zo was ze afgelopen zomer:

KLIK KLIK
Ik ken alleen palomino's die donkerder worden en donker blijven, maar geen enkele die steeds lichter wordt. Overigens heeft ze best veel zwarte haren door de manen en staart en (in de zomer) ook wel over haar lijf, vooral rond de ogen (sooty?). Haar vader is onbekend, de moeder was een bruine Dartmoor.
Wie o wie kan mij vertellen wat nu de exacte kleur is, toch gewoon palomino of iets anders?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-03-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd