Hannoveraanse hengst Washington DC.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Hannoveraanse hengst Washington DC.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:29

Kent iemand deze hengst?
Ik wil graag mijn merrie laten dekken door hem, maar ik kan niks terug vinden over zijn resultaten.
Misschien dat hij hier een belletje doet rinkelen bij iemand, heb ook al een topic geopend in fokkerij, maar dit levert niks op..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Hannoveraanse hengst Washington DC.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 01:12

RPA--> F-AM

merelhof

Re: Hannoveraanse hengst Washington DC.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:46

kijk eens op de site van wim schoukens, denk niet dat hij veel in de sport gelopen heeft.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 12:32

Ja, daar heb ik hem op gevonden, heb ondertussen al met wim gebeld en washington blijkt tot zijn 5j goed in de sport te hebben gelopen, maar heeft toen zware rhino gehad en is niet meer terug op niveau geraakt.
Bedankt toch voor de reactie!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:08

Ik heb hem een keertje op oefenjumping gezien,met Christophe Vanderhasselt.Enorm chique paard(ik ben gek van dat donkervos,dus hij viel me direct op),goed bewegen ook,maar springen was maar gewoon(zeker niet slecht).Ik weet eigenlijk niet hoe oud hij toen was,liep wel in een laag proefje.

Ik weet dat hij nadien nog door een dressuurruiter gereden is,maar of hij ooit officieel uitgebracht is?Zal wel niet,anders had Wim daar wel wat van gezegt.

Als je een veulen voor jezelf wil fokken lijkt het me nog niet zo'n verkeerde keuze(als hij bij je merrie past uiteraard).
Toch wel een paard wat heel mooi van type is,allround gefokt en niet zo gek duur.
Commercieel is hij misschien niet de beste keuze,er is weinig over bekend en zoveel heeft hij niet gepresteerd.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:07

Ik heb op dit ogenblik een Washington DC hengstenveulen lopen van 3 weken oud.

We hebben voor deze hengst gekozen voor zijn werkwillige karakter, maat en goede bewegingen (en interessante dekgeld). Ik heb enkele nakomelingen van hem gezien en die spraken me allen erg aan qua exterieur en zeker qua karakter: niet snel schrikken maar toch pittig en willen werken én zeer goed bewegen en springen én groot genoeg (zelfs uit zeer kleine merries). Wat me wel opviel is dat er meerderen een wat korte hals hadden.

Onze merrie is puur dressuur (Donatelli x Romancier) en ik wou dan ook een dressuurpaard fokken. Ons veulen is zeer langbening en laat echt goede drafbewegingen zien. Ik ben erg tevreden van de combinatie, zeker voor een eerste veulen. Ik ben erg benieuwd hoe hij zal uitgroeien.

Het is idd wel een hengst die niet gekend is, dus een veulen fokken om dadelijk te verkopen zal misschien niet zo interessant zijn. Wil je echter een paard fokken voor jezelf of om pas te verkopen als hij 4-5 jaar is, is het wel een interessante keuze. Uit zijn vaderlijn zijn al vele goede dressuur- en springpaarden gekomen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:18

Ja, de merrie is een heartbreaker, dus wel een beetje een heethoofdje, daarom dat we voor een rustige werkwillige hengst wilden gaan!
Daarom leek hij me zo een geschikte kandidaat. Ze is ook wat klein, 1.65, dus willen ook wat meer maat en dat geeft hij ook door. Dus weer een pluspunt en hij is niet duur :)
Ook heeft hij idd wel goede papieren en het is idd om zelf te houden, dus recreatief te rijden. Dressuur en springen, parcours tot 1.20 dan ben ik al super content!
Heb er goede hoop in Donatella na je reactie :)
Ik heb nu een cassini I en die heeft een dijk van een nek, dus een iets kortere hals zal wel wennen zijn, maar niet zo erg :)
Heel erg bedankt voor de reactie!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 22:59

en de merrie is van moederskant van don renoir (donnerhall).
Daar ben ik ni zo mee bekend, ben meer een springer :-)

Cin007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:02

Heb al vaak gehoord dat jonge Washingtons niet braaf zijn bij het zadelmak maken, maar ik kan nu het tegendeel beweren: mijn jonge ruin van bijna 3, nog maar een maand hengst-af, is super-braaf. De moeder is nochtans ook een heethoofd in het rijden. Dus een goeie keuze geweest. Moeder is Animo-merrie.