Haha dat eigenwijze heeft ze van haar moeder. Haar moeder was nog erger zelfs dan Manouschka. Die was echt koppig en als die iets niet wilde deed ze het ook echt niet.
Ik ben wel eens met haar op buitenrit geweest, vaak ook lopend. Ging altijd erg goed. Ze heeft 1 keer streken uitgehaald.
We waren toen op weg naar de les in de manege verderop. Toen besloot ze dat ze niet verder wilde. Kreeg haar geen kant meer op.
Verder heb ik nooit echt problemen met haar gehad. Behalve dan dat ze spoken zien en dan denken dat ze moeten schrikken, maar daar heeft elk paard wel eens last van denk ik haha. Als je bij Manouschka consequent blijft en laat merken dat jij de baas bent, dan komt het wel goed. Een vriendin van mij heeft ook een keer op haar gereden toen ik dat gedoe steeds had met haar. Bij die vriendin ging ze ook uitproberen, maar toen ze door had dat zij de baas niet was, was het snel afgelopen met haar streken.
De trailer ging ze ook altijd gewoon in. Maar hoor er meer over dat de paarden die 'bij ons' toen verkocht werden, later problemen kregen met de trailer opgaan. Waar dat aan kan liggen weet ik ook niet.
Dan staat ze dus in de buurt, het lijkt me erg leuk om haar weer eens te zien!!

Is al weer een tijdje geleden

Laatste keer dat ik haar zag was ze nog bij Annick.
Groetjes Janine
deb_mja schreef:hee,
manous is inderdaad erg lief maar ook super eigenwijs en dominant. ik heb haar nu 2 jaar en het rijden gaat nu eigenlijk pas goed, ze vond het in het begin erg leuk om net harder te gaan als ik wou.... en buiten ging ze er vandoor..... ben jij wel eens met haar op buitenrit geweest? en was ze toen wel braaf? want bij ons is ze buiten nou niet echt betrouwbaar.... en ging ze bij jullie de trailer in? of heeft ze dat nooit leuk gevonden?
manouschka staat op manege nieboer in hoogezand, dus als je het leuk vind kan je wel een keertje komen kijken!
groetjes deborah