Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BigBen schreef:IHW hengstenkeuring (International Heavy Warmblood), 27 februari.
Goedgekeurd, twee Deense hengsten,
en de vijfjarige Basilias (Baltimore nrps x Madiar ox x Namek ox).
Basilias heeft qua type en bloedvoering niets met een zwaar warmbloed te maken.
Waarom gekeurd ? Terwijl bv. een interessante zoon van Parcival niet werd genomen ?
Misschien hierom :
Fokker en eigenaar van Basilias is Karel de Lange.
Karel de Lange is eveneens voorzitter van het IHW,
en was tijdens de keuring hoofd van de jury.
Toen zijn eigen hengst werd bekeken deed hij een stapje terug,
maar dat was puur symbolisch.
Ik zeg wel, misschien.
Mijn mening ? Niet aanvaardbaar.
Op een keuring moet zelfs de schijn van partijdigheid worden vermeden,
en dat is hier niet het geval.
Edsko schreef:Samengaan NeWP en IHW blijkt niet te werken.
Er was afgesproken dat het NeWP samen zou gaan met het IHW door instromen in het IHW omdat het IHW al erkend is. Samen een nieuwe vereniging oprichten zou mogelijk de erkenning kosten. Van beide clubs zouden echter de goede zaken naar boven worden gehaald, beiden zouden worden vertegenwoordigd, etc.
Nadat er eerder al vraagtekens rezen aan NeWP kant over diverse zaken is het IHW vandaag voor het eerst duidelijk en schrijft letterlijk: "Het IHW bestuur heeft nadrukkelijk te kennen gegeven dat NeWP leden kunnen instromen op persoonlijke titel naar het IHW en er is op geen enkele wijze sprake van samengaan".
Jammer dat mensen, waaronder wij zelf, al contributie hebben betaald. Voor degenen die nog niet betaald hebben een goede raad: Wacht nog even.
De NeWP hengstenkeuring op 20 maart aanvang 15.00 uur gaat gewoon door
janderegelaa schreef:Het IHW lijkt sowieso in een neerwaartse, niet te stoppen, spiraal te zitten. Ik denk dat een hoop mensen zo langzamerhand vraagtekens gaan zetten bij dit bestuur omdat de geluiden van eigenbelang juist nú sterker en sterker beginnen te worden.
Jammer dat mensen, waaronder wij zelf, al contributie hebben betaald. Voor degenen die nog niet betaald hebben een goede raad: Wacht nog even.
De NeWP hengstenkeuring op 20 maart aanvang 15.00 uur gaat gewoon door
Cassidy schreef:Ken het paard niet, zou foto's moeten zien. Maar dit riekt idd naar partijdigheid.
En een leuke binnenkomer BigBen!
Als liefhebbers van het Groninger paard weten we heel goed hoe moeilijk het kan zijn om een goede klassieker te fokken, maar sinds we in 2003 Ixion-kruisingen in de ring zagen, was er voor ons geen touw meer aan vast te knopen in welke richting het IHW wilde fokken.
) zou ik zeer waarderen, maar voor het snappen van zulke dingen ben ik waarschijnlijk iets te onnozel
janderegelaar schreef:Karel de Lange is geen voorzitter van het IHW meer. Wel souffleur en juryvoorzitter. Tevens voorzitter van het EASP. Ik begreep ook niet helemaal waarom er nu ( buiten Karel de Lange ) een jurylid van het het EASP stond te keuren.