hestejente schreef:Ik bedoelde overigens niet dat een paard een hogere waarde heeft met een IJslandse naam dan zonder, ik bedoelde dat een IJslandse naam toegevoegde gevoelswaarde heeft.
Overigens bedacht ik me net dat de stoeterij waar mijn paard geboren is wel een tijdje jaarletters heeft gehad, maar dan niet a, b, c, enz. maar met de letters van de naam van de stoeterij. Alle veulens van 1999 hadden een naam met een L, die van 2000 met een I, zo dus.
Haha, nee nee, dat bedoelde ik ook niet.. Misschien is 'meerwaarde' dan het verkeerde woord. Het gevoel komt volgens mij overeen bij een aantal Friezen die ik ken; Anne, Bauke en Moonlight
. Niet helemaal typisch Fries, maar het was een prachtig paardje, die Moonlight.
Tsja, als fokker probeer je misschien ook eens wat nieuws. Lijkt me wel lastig hoor, een heel jaar allemaal veulens met een voorletter. Na een tijdje is je inspiratie toch op?
Ach, wie weet bedenk ik over een paar jaar ook van dat soort fratsen. Maar eerst een hengst, en misschien en stalnaam. Dan pas de veulens en hun namen