Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chocobroodje schreef:Je hebt hem dus niet klinisch laten keuren? Waarom niet? Waarom niet die instructrice meegenomen?
. Maar 'hoe' kan het dat de shet tussen het moment van aankoop en nu ineens zwaar hoef bevangen is, daarnaast vind ik je redelijk naief om de handelaar op z'n woord te geloven. De paardenmarkt zit in deze tijd compleet op z'n gat.
NatasjaM74 schreef:Ik weet dat het heel dom klinkt, is het ook.
Maar ik ben alleen naar die handelaar geweest omdat het naar het oordeel van een vriendin die al jaren in de paarden zat echt een goede handelaar is.
Ik heb zelf weinig verstand, dus ik had die vriendin die al jaren in de paarden zit mee genomen.
Ze is nu niet hoefbevangen, maar wel onlangs zwaar geweest zag je nog goed toen de hoefsmid haar aan het bekappen was.
Ik zag wel dat haar hoeven wat vreemd waren, maar ging er van uit dat ze verwaarloosd was (dat was de algemene indruk)en dat ze alleen bekapt moest worden, is mij door de handelaar ook verteld. Ze liep verder niet vreemd ofzo.
Keuren leek me niet regulier bij een shetlander.
Ik zocht alleen een weidemaatje voor mijn ijslander, dus het was al gauw goed, ze hoeft geen prestaties te leveren verder.
Karakter was belangrijk. En ik moet zeggen ze heeft een gouden karakter.
Wat me dus eigenlijk het meeste dwars zit, maar dan moet ik inderdaad bij me zelf teregt, is dat ik zo heb kunnen vertrouwen op een handelaar.
Ik zou zelf ook nooit van een handelaar kopen. Liever het particuliere circuit in gegaan. Dan had ik a beter gekeken en b een nog meer ervaren iemand mee genomen. Maar wat ik zal zeg, deze handelaar is me echt op goed vertrouwen aangerijkt door iemand die helemaal geloofd in natural horsemanship enzo, dus het zachte karakter zal ik maar zeggen, en ik heb ook de handelaar gezegd dat ik uit ging van zijn expertise. Ik heb hem na een halve week nog eens gebeld omdat ik het niet vertrouwde, en hij blijft vol houden dat er zijns inziens niets met de pony was.
Nou goed als hij fair is geeft hij een deel van het geld terug, maar goed hij zal ze liever terug nemen en haar aan een ander verkopen en dat ga ik dus niet doen.
Dan maar een hoefbevangen shetje, voor veel geld.
Weer een wijze les, en dan te bedenken dat ik een weloverwogen keuze had gemaakt.
Nou ja met een beetje mazzel hoef ik pas over 30 jaar weer eens op pad voor een shetje.
. Je kunt het natuurlijk ook anders zien, je WEET nu dat jou pony ooit in het verleden hoef bevangen is geweest en DUS kun je hier rekening mee houden en hierop inspelen door goed te letten op de voeding en eiwitten.
nickyu schreef:als weide maatje zou k der inderdaad toch inruilen
hoefbevangen raken ze eerder op de weide
zon pony moet schraal of op zand
nu kan je der op rekenen dat er een gerede kans bestaat
dat het weer een keer fout gaat
zou dus inruilen / terug brengen en iets anders zoeken