Af en toe ben ik best onzeker of ik het allemaal goed doe...(voor het eerst dat ik een veulentje heb,mijn ruintje is volwassen en bomproof)
Heb haar vanaf de zomer lekker met mijn ruintje laten lopen en niet teveel mee getut.
Wel geleerd om een halstertje om te hebben,en af en toe wat gewandeld met het ruintje samen.(hoefde nog niet zo netjes,dus ze huppelde er vrolijk achteraan).
Af en toe even laten kennismaken met een borsteltje,en door wat af kijken bij mijn ruintje....verbaasde ze me nog,door spontaan af en toe zelf deel te nemen aan wat clickertraining
Deze week besloten om ze wat van elkaar los te weken.(ze klitten erg,en het word anders een drama om er eens 1 apart mee te nemen).
Dus de laatste twee dagen,zet ik het ruintje in de avond alvast op stal met zijn eten,en maak met het veulen rechtsomkeer om even 10 minuutjes met haar alleen te wandelen.
Ook omdat ik haar wat wandelmanieren bij wil brengen zoals,netjes naast of achter me blijven,niet naar groene plukjes duiken,en halthouden als ik stop met lopen.
Het ruintje blijft rustig en is druk bezig met zijn eten(zijn grote hobby)
En het veulen doet het prima!(tuurlijk wel uitproberen,of wat tegensputteren als ze niet mag grazen).
Maar ze gaat netjes mee,het volgen gaat al heel redelijk,en tussendoor beloon ik haar met een lipjes krullende kriebel
Ook is mijn idee erachter dat ze,omdat het ruintje er niet bij is,ze wat meer vertrouwen in mij krijgt als leider.
Ze lijkt alles ook heel goed op te pikken.
Maar wil haar niet over belasten,dus wil graag weten of dit voor een veulen van 10 maanden niet te belastend is nog?