[GZ] Shetlander dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

[GZ] Shetlander dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:53

(ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus als het niet goed staat please niet sluiten)

Ik ben op zoek naar een hengst in Noord-Brabant.

De merrie is een shetlander merrie zonder papieren. Heeft reeds veulens gehad. Haar veulen van vorig jaar is een hengstveulen en inmiddels 1 jaar oud. We willen deze pony (nog) niet ruinen, maar ook niet afzonderen van onze kudde. Helaas kan zijn moeder niet in de kudde blijven wanneer zij straks hengstig wordt. Daarom willen we nog een veulentje fokken die later óf gezelschap kan worden voor ons hengstje, of gezelschap kan worden voor onze merrie in een apart weide.

Het liefst een hengst die zelf wel over papieren beschikt zodat het eventueel mogelijk is om het veulen in aanmerking te laten kopen voor een dochterstamboek.

Gelieve geen commentaar op deze keuze, hou het netjes :D

groetjes

Christel

xElienx

Re: [GZ] Shetlander dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:08

mij is niet helemaal duidelijk waarom je het hengstje niet laat castreren. fokwaarde heeft hij toch niet, gezien hij papierloos is?
en ten 2de, waarom koop je geen shetje er bij?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 01:02

xElienx schreef:
mij is niet helemaal duidelijk waarom je het hengstje niet laat castreren. fokwaarde heeft hij toch niet, gezien hij papierloos is?

Volgens mij heb ik echt super duidelijk aangegeven dat er geen discussie meer is over deze keuze. Wij hebben thuis een kudde paarden, ongelooflijk veel grond en op het moment alleen maar ruinen in de groep staan. Ik laat het hengstje liever uitgroeien voordat ik hem laat castreren, daarnaast zie ik niet 1 voordeel om hem te ruinen aangezien het een braaf paardje is en waarschijnlijk voor de kar gaat met onze andere ruin. Ik koop er geen shetje bij omdat ik dat niet wil. zo goed? :P

frangelica

Re: [GZ] Shetlander dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:08

volgens mij staat er eentje bij me op de weide ik zal eens even info voor je inwinnen, je hoort me morgen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:16

christel1857 schreef:
xElienx schreef:

Volgens mij heb ik echt super duidelijk aangegeven dat er geen discussie meer is over deze keuze. Wij hebben thuis een kudde paarden, ongelooflijk veel grond en op het moment alleen maar ruinen in de groep staan. Ik laat het hengstje liever uitgroeien voordat ik hem laat castreren, daarnaast zie ik niet 1 voordeel om hem te ruinen aangezien het een braaf paardje is en waarschijnlijk voor de kar gaat met onze andere ruin. Ik koop er geen shetje bij omdat ik dat niet wil. zo goed? :P

Zonde. Want er staan zoveel leuke shetjes te koop, en dan willen mense nog steeds papierloze erbij fokken..

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 01:21

Sabinee__ schreef:
Zonde. Want er staan zoveel leuke shetjes te koop, en dan willen mense nog steeds papierloze erbij fokken..

Idd jammer, maar veulen is niet voor de verkoop dus daar heb ik in de toekomst geen last van. :o

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 01:22

frangelica schreef:
volgens mij staat er eentje bij me op de weide ik zal eens even info voor je inwinnen, je hoort me morgen.

Oke bedankt alvast!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:56

nee sorry ook eentje zonder papier werk maar wel erg leuk ding en braaf maar echte hengst :D sorry.
Afbeelding

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:41

frangelica schreef:
nee sorry ook eentje zonder papier werk maar wel erg leuk ding en braaf maar echte hengst :D sorry.
Afbeelding

Wát een mooi hoofdje heeft ie!
Ik heb vandaag een interessant aanbod gehad van iemand uit de buurt dus dit topic mag een slotje. Iig bedankt voor de reactie!