Haflinger postuur zorgt voor lang zoeken vliegen/eczeemdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Haflinger postuur zorgt voor lang zoeken vliegen/eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:53

Ik heb een haflinger rondlopen die een vliegen/eczeemdeken nodig heeft. Alleen is het probleem dat er altijd iets schort aan de pasmaat door zijn postuur.
Ik heb al een aantal dekens geprobeerd: Rambo sweetich hoody, bucas buzz off, amigo, harry's horse maar dit zijn niet de dekens die er goed op liggen.
Ze zijn vaak te kort of schuren ergens. Ook is meneer een ik maak alles kapot kampioen!
Ik heb een wheaterbeeta (maat 190) winterdeken de freestyle die me erg goed bevalt en waarvan de pasvorm wel goed is. En gelukkig molt hij deze (tot nu toe) niet.

Ik heb gehoord dat de wheaterbeeta soft mesch van goede kwaliteit is. Hebben jullie haflinger mensen hier ervaring mee?
En zijn er nog andere dekens die jullie echt aanraden (maakt niet uit hoeveel het kost als de kwaliteit en pasvorm maar optimaal is!)

Zijn er misschien vliegen/eczeemdekens van bepaalde merken in het buitenland die aan te bevelen zijn?
Ik heb waarschijnlijk de mogelijkheid om ze binnen europa hier heen te laten komen.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

hotchocolat

Re: Haflinger postuur zorgt voor lang zoeken vliegen/eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:55

de wheaterbeeta soft mesch is goed. Neem hem dan wel iets ruimer. Die van mij was iets te krap en dat zie je terug bij de hals en borst.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:58

Ik heb er 1 van Premiere. Elastisch en dubbellaags en deze ligt perfect. Mijn haf heeft ook alleen Weather beeta goed liggen eigenlijk. Harry's Horse ed schuren bij de borst. Ook heb ik een deken van Derby die perfect ligt. Die zijn te krijgen in Duitsland :)

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 07:43

Ik heb voor mijn haf de Rambo sweetich hoody, deze ligt bij hem super.

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:08

Heel simpel (en niet duur) de exceemdeken van pagony (divoza)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:23

Inderdaad, waarom niet 'gewoon' een eczeemdeken? Als je er aan uit wilt geven zou ik voor een Boett gaan en anders voor de pagony van het divoza huismerk.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:50

Henrieke schreef:
Inderdaad, waarom niet 'gewoon' een eczeemdeken? Als je er aan uit wilt geven zou ik voor een Boett gaan en anders voor de pagony van het divoza huismerk.

Mijn paard is een sloopgraag. vooral als iets hem niet lekker zit. en omdat ik hoor dat een boetdeken erg dunnetjes is denk ik dat hij hem 2 dagen in heel laat.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:15

ik heb voor die van mij een epplejeck..
maar die van mij is heel fijn qua dekens..
eczeemdeken pagony van divoza huismerk was niet sterk gnoeg voro die van mij (andere sloopten deze) maar de deken van epplejeck was steviger.. :D