Hoe fokt de hengst Canabis Z ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petergoos

Hoe fokt de hengst Canabis Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:22

Welke eigenschappen geeft de hengst Canabis Z door aan zijn nakomelingen ?
De merrie die ik zou laten dekken heeft volgende afstamming ; Vader = Hamlet (Nimmerdor x Notaris)
Moeder = Daimler (Nimmerdor x Lucky Boy xx) x Joost .
Vooreerst ging de merrie gedekt worden van Chellano Z maar de dekcondities zijn 1000€ per doses en de merrie is 5j en heeft nog nooit gefokt waardoor ik niet weet hoe ze doorfokt indien het lukt .
Men heeft mij nu de hengst Canabis Z aangeraden , deze hengst heeft niet veel nakomelingen gegeven maar er zouden er wel verschillende goede sportpaarden bijzijn in de lijn van Chellano Z .
De merrie zelf is een mooie gemaakte merrie van +/-1m74 met veel volume en beweegt goed tot zeer goed en springt met veel vermogen en in de manieren . De hengst moet dus zeker iets meer bloed doorgeven en zeker niet meer volume , eigenschappen die Chellano Z doorgeeft en die ik hoop terug te vinden in Canabis Z zijn nakomelingen .
Laatst bijgewerkt door petraaken op 10-03-10 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt.

merelhof

Re: Hoe fokt de hengst Canabis Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:51

wat ik er van gehoord heb is dat een beetje een leeuw is en dit ook doorgeeft. Kwaliteit hebben ze wel allemaal.

petergoos

Re: Hoe fokt de hengst Canabis Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:25

Wat denk je dan van de hengst Calvin Z ?

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:08

ben daar zelf nogal gek van, wat ik ervan gezien heb: simpel te rijden, waarschijnlijk iets minder flitsend dan canabis, maar zeker techniek genoeg.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:43

+ beide goede condities bij zangersheide (500 euro bij levend veulen)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:37

ik heb zelf een Cannabis x Skippy gehad ..gruwelijk goed paard ..mooie grote merrie , prachtig exterieur en een tof karakter ..ze is helaas op 5 jaar gestorven