Gezellige hengstenshow in Westdorp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Gezellige hengstenshow in Westdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 00:41

Zaterdagmiddag was het genieten op de gezellige en goed georganiseerde hengstenshow in Westdorp. Op de schitterende locatie van Reinie Teeuwis was het genieten van een 40tal Welsh hengsten.Uit bijna alle secties (alleen de Cob bleef helaas afwezig) werden hengsten geshowd die dit jaar ter dekking staan bij verschillende hengstenhouders. Zowel stamboekhengsten als basisboekhengsten van alle leeftijden werden geshowd. Aan de hand, onder het zadel of op de lange lijnen. Een leuk treffen tussen vele Welsh liefhebbers zo enkele weken na de hengstenkeuring. Ook mooi om te zien hoe sommige hengsten zijn uitgegroeid cq veranderd zijn na de keuring. Kortom, het was zeer de moeite waard. Voor degene die er niet waren, u heeft wat gemist. Hopelijk krijgt u volgend jaar weer de mogelijkheid om deze show te bezoeken.

truselientje

Re: Gezellige hengstenshow in Westdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:56

Ik was er ook en ik vond het echt een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar.
De afgelopen jaren was ik er altijd bij in Tolbert maar het leek wel of er elk jaar minder belangstelling was. Het was dit jaar echt goed geregeld ondanks de nieuwe opzet. Fijn om zoveel hengsten te zien. Rond de 15 hengsten in de sectie B en in de sectie A! Ik hoop echt dat het volgend jaar net zo'n succes wordt.
Vond het alleen een beetje jammer dat het zo vroeg in het jaar gehouden werd, met oog op de nieuwe NWR hengsten die nu het verrichtingsonderzoek lopen.
Die waren andere jaren al klaar hiermee en op de hengstenshow liepen die al onder het zadel. Misschien iets om nog rekening mee te houden.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:40

Helaas ben ik op het laatste moment verhindert geraakt en heb daarom de show moeten missen. Een volgende keer beter. ;)

Ben het met truselientje eens wat betreft het tijdsstip waarop het gehouden wordt, ergens na het verrichtingsexamen is voor de sectie NWR beter, maar als ik me niet vergis staat deze show helemaal los van de hengstenshow in Tolbert?!

Daarentegen is het zeker een betere locatie (zeker voor mij als fotografe).

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:45

Voor zover ik het goed begrepen heb, wilden Venhuizen en Kapma het liever niet meer organiseren en daarom is deze hengstenshow opgezet.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:37

vond het zeker een mooie hengstenshow.
Wel jammer dat ze hier in de buurt weinig doen.

Maar de locatie was ook erg geslaagd.

Ook nog aardig veel hengsten. De show met de lange lijnen was ook zeer geslaagd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:15

Was de moeite waard inderdaad! Veel hengsten (met name sectie A en B). Dat is alleen maar toe te juichen!
Dit moeten ze nog een paar jaartjes volhouden (de aantallen hengsten). Dan komt het wat betreft publiek ook goed. Een evenement als dit moet eerst naam krijgen. Hopelijk blijven de hengstenhouders komen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:02

Ik vond het ook zeker een mooie show, hele vooruitgang vergeleken met Tolbert.
Mooiere locatie, fijner tijdstip/dag etc.

Idd jammer dat er weinig NWR waren, wat betreft verrichtingsonderzoek inderdaad te begrijpen dat die hengsten zo vlak daarvoor niet nog zo'n show bezoeken. Maar er waren een hoop NWR hengsten afwezig.

Op naar volgend jaar!