[E][KWPN] Exterieur beoordeling 4 jarige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

[E][KWPN] Exterieur beoordeling 4 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 20:45

Hallo allemaal,

Ik vroeg me wat jullie van mijn merrie vinden, ik ben namelijk van plan om met haar naar de keuring te gaan. Als veulen heeft zij een 1e premie gekregen op de CK.

Het betreft Beaux Yeux een 4 jarige KWPN (Troy x Rubert R x Hemmingway) merrie van 1.65 m.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd, Groetjes Laura

EllyC

Re: [E][KWPN] Exterieur beoordeling 4 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:50

Ik vind de hals wat diep uit de borst komen en lijkt wat lang op de draffoto. Lengte hals goed.
Sprekend hoofd, goed inbuigend achterbeen, had meer front mogen tonen in draf.
(maar zit er bij de hengstenkeuringen ook regelmatig naast, dus of je wat van mijn opmerkingen moet aantrekken......)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 20:52

Geeft niet hoor, bedankt voor het antwoord, vind het leuk om te lezen! Ik heb verder geen duidelijke foto's, vind zelf ook dat ze hier wat lang wordt, dat is normaal niet zo, misschien is dit duidelijker : Afbeelding :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:02

na deze foto laat ik mijn opmerking over het ontbreken van front vervallen :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:06

Oke :) ik vond de laatste foto wat onscherp, maar het laat wel beter zien hoe Beaux 'toont'.

Is er nog een bepaalde manier om een goede standfoto te maken, hoe moet het paard bijvoorbeeld staan enz.?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:15

Ik vind dat je een beste merrie hebt. Tip: Je foto's in je onderschrift zijn bruikbaarder dan deze. Een goede standfoto maken valt niet mee. Zet haar vierkant, vooral niet met de voorbenen onderstandig en zorg dat je van opzij net alle vier de benen ziet.
Dat de hals wat dieper uit de borst komt stoort me verder niet zo.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:53

Ja hoor, gewoon lekker naar de keuring gaan en zoek iemand die haar daar netjes op kan stellen voor de jury, dan komt het vast goed ;)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 23:43

Bedankt voor de antwoorden. :)

Kitbits: deze foto's zijn afgelopen zondag gemaakt, had nog gedacht ze hier te plaatsen, maar eigenlijk niet gedaan... Ze zijn inderdaad beter als die ik hier geplaatst heb. Wat bedoelen jullie met de hals diep uit de borst? als ik vragen mag? :)

DiamondHorse: zijn daar mensen te vinden of raad je aan om haar ook keuringsklaar te laten maken en daar iemand te vinden?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:08

Op elke keuring lopen er altijd een aantal mensen die tegen vergoeding op de dag zelf je paard voor willen stellen (je kan je van te voren al laten informeren wie er op welke keuring aanwezig zijn) Bij de stamboek opname gaan de paarden natuurlijk los en dan is het i.m.o. wel zaak om dat even te oefenen, dat kan je zelf, maar je zou het ook met iemand kunnen oefenen die daar meer ervaring mee heeft!
Het is belangrijk dat de merrie haar natuurlijke gangen toont en niet als een malloot met dr staart op de rug door de baan gaat ;) , laat je eigen goed informeren en probeer gewoon niets aan het toeval over te laten!