Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoyCiej007 schreef:Alleen dekken met een goedgekeurde dekhengst en een merrie die papieren heeft.
Anders niet aan beginnen.
Iets groter dan de merrie kan prima, al vind ik een A hengst op een merrie van 90 cm. wel een beetje twijfelachtig.
Ik zou me bovendien zowiezo eerst meer in alles verdiepen alvorens je je pony laat dekken, je geeft zelf aan dat je er totaal geen idee van hebt hoe alles gaat....
Rianneke schreef:Persoonlijk zou ik het niet doen. Fokken voor een enkeltje spanje/italie is nou niet echt iets waarvoor je zoveel moeite en liefde in stopt![]()
Anders is het idd als je het veulen zelf wil houden. Dan zou het wel een leuke optie zijn
Kreef schreef:daarom denk ik ook dat ik er beter een a pony op kan zetten voor een groter veulen, die zijn dan ook gewilder[denk ik] of heb ik dat mis? want inderdaad een enkeltje frikandellen wil ik ook niet dan begin ik er niet aan.
Kreef schreef:ik heb op marktplaats gekeken ,ik vindt alle kleine ponys nog wel duur
Kreef schreef:Rianneke schreef:Persoonlijk zou ik het niet doen. Fokken voor een enkeltje spanje/italie is nou niet echt iets waarvoor je zoveel moeite en liefde in stopt![]()
Anders is het idd als je het veulen zelf wil houden. Dan zou het wel een leuke optie zijn
daarom denk ik ook dat ik er beter een a pony op kan zetten voor een groter veulen, die zijn dan ook gewilder[denk ik] of heb ik dat mis? want inderdaad een enkeltje frikandellen wil ik ook niet dan begin ik er niet aan.
xElienx schreef:ik ga mee met de voorgaande reacties. als je wilt dekken, kies dan voor een goedgekeurde hengst.
wat is je doel met het veulen? houden of verkopen? bij welk stamboek wil je?
Is ze maiden? dan zou ik sowieso niet voor een grotere, of bredere hengst kiezen
en de leeftijd van je merrie is ook zeker niet onbelangrijk
Kreef schreef:als ik er een grotere hengst op zet ,krijg ik dan geen veulen die later een hogere stokmaat heeft?
ik dacht namelijk van wel.maar kan het wel fout hebben.
JoyCiej007 schreef:Nou, dat heeft wel 3/4 jaar geduurd eer we die 2,5 jarige merrie kwijt waren, uiteindelijk mochten we in onze handjes klappen dat we er nog 350 euro voor mochten vangen, terwijl onze vraagprijs eigenlijk 100 euro hoger lag.