vraagprijs shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kreef

vraagprijs shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:36

Ik heb mijn shet te koop staan , nu vraag ik mij af wat is een reeele prijs die ik kan vragen.
ik heb nog nooit een paardje verkocht nl.

Ze is een merrie, vijf jaar oud
ze heeft een veulentje gehad 2 a 2,5 jaar geleden
ze is beleerd
moet nog wel doorgereden worden.
Ze staat onderin mijn profiel

Marigold

Re: vraagprijs shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:59

in je profiel schrijf je dat het een leenpony was?

maar goed, vraagprijs, ik denk dat in de eerste plaats een goed tehuis een belangrijke factor zal zijn, als je tussen de 250 en 350 euro gaat zitten qua vraagprijs heb je in elk geval meer kans op serieuse gegadigden ipv jeugd/handelaren.
succes in elk geval.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:00

Heeft ze papieren?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:02

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:52

over de prijs kan je weinig zeggen als je er niet bij verteld of ze wel of geen papieren heeft, is ze bovendien ook gechipt en in bezit van paspoort?
Ooit wel eens premies behaald op keuringen, opgenomen in stamboek, hoogte, karakter, hoe met kinderen?
Dat zijn allemaal belangrijke dingen.
Echt goede kinderpony's bijvoorbeeld zijn vaak erg gewild en als het dan ook nog een grote maat shet is, willen mensen daar vaak toch wel vrij veel geld voor neertellen.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:58

JoyCiej007 schreef:
over de prijs kan je weinig zeggen als je er niet bij verteld of ze wel of geen papieren heeft, is ze bovendien ook gechipt en in bezit van paspoort?
Ooit wel eens premies behaald op keuringen, opgenomen in stamboek, hoogte, karakter, hoe met kinderen?
Dat zijn allemaal belangrijke dingen.
Echt goede kinderpony's bijvoorbeeld zijn vaak erg gewild en als het dan ook nog een grote maat shet is, willen mensen daar vaak toch wel vrij veel geld voor neertellen.

Ze is een kleine maat shet, ze heeft geen keuringen gehADverder goed met kinderen.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:59

DeSa schreef:
Heeft ze papieren?

nee ze is nooit op keuringen geweest

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:59

Marigold schreef:
in je profiel schrijf je dat het een leenpony was?

maar goed, vraagprijs, ik denk dat in de eerste plaats een goed tehuis een belangrijke factor zal zijn, als je tussen de 250 en 350 euro gaat zitten qua vraagprijs heb je in elk geval meer kans op serieuse gegadigden ipv jeugd/handelaren.
succes in elk geval.

in eerste instantie was het een leenpony , maar nu is ze van mij

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:37

Kreef schreef:
DeSa schreef:
Heeft ze papieren?

nee ze is nooit op keuringen geweest

het wel of niet hebben van papieren is weer wat anders dan 'nooit op keuring geweest'; merrie moet bij NSPS wel vol papier hebben om op keuring te gaan, maar er zijn er zat die wél papieren hebben, maar nooit op keuring aangeboden zijn geweest.

Edit: heb net in je profiel gekeken. Ik snap je vraag niet zo goed; je wil graag een reele prijs weten, maar je geeft maar weinig informatie en de informatie die je geeft is incompleet en warrig.
Om welke shet gaat het, het vosje of de zwarte?
En aan de hand v/d foto's die je in je profiel hebt, is ook moeilijk te beoordelen hoe ze gebouwd is. Foto waarbij ze beiden op staan lijkt het vosje overbouwd.....
Wil je een reele prijsschatting dan moet je wel met een beetje info komen en ook een duidelijke standfoto zou wel handig zijn; op deze manier kan ik er weinig van maken.
Houd er overigens wel rekening mee dat de shetmarkt tegenwoordig zowiezo op z'n gat ligt; NSPS pony's mét papier zijn soms al moeilijk verkoopbaar voor een redelijke prijs. De papierloze shetten zijn tegenwoordig al helemaal bijna niets meer waard.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:21

Zelf heb ik 3 dagen geleden een shetje gekocht voor mn zoontje.
10 jarige merrie rond de 90 cm zeer braaf in de omgang, kinderen kunnen er echt werkelijk alles mee. Pony is supermak voor alles wat je je maar kunt bedenken, schrikt nergens van en ziteen ook niet echt shetlanderstreken in. Pony is ook erg lief onder het zadel is ook op alleen een halstertje te rijden (ook buiten) ik had haar incl zadel en hoofdstel voor 350 euro.
Ook heeft ze stamboek papieren en vorig jaar een veulen gehad.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:20