Info over hengst Münchhausen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Info over hengst Münchhausen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:56

Weet er iemand hoe het karakter is van de nakomelingen van Münchhausen? :D
Hoe ze zijn in de omgang en het rijden.?

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:24

Ik rij zelf een nakomeling van Muchhenhausen, het beste meewerkend paard dat ik ooit gereden heb. Super karakter kijk naar niets op wedstrijd is alleen bang als je tussen de andere paarden rijdt. Maar niet zo dat het gevaarlijk wordt, extrieurmatig is hij niet de mooiste, heeft nogal een groot bolvormig hoofd maar dat komt van moederskant. De hengst heeft wel een bloedmerrie nodig, en naart schijnt ook maar, maar de mijne is ruim 1.74cm. :o

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:38

eike schreef:
Ik rij zelf een nakomeling van Muchhenhausen, het beste meewerkend paard dat ik ooit gereden heb. Super karakter kijk naar niets op wedstrijd is alleen bang als je tussen de andere paarden rijdt. Maar niet zo dat het gevaarlijk wordt, extrieurmatig is hij niet de mooiste, heeft nogal een groot bolvormig hoofd maar dat komt van moederskant. De hengst heeft wel een bloedmerrie nodig, en naart schijnt ook maar, maar de mijne is ruim 1.74cm. :o

Het is zo, ik heb een 5 jarige merrie op het oog van Münchhausen x Ferro. Die mevrouw zei ook dat ze een super karakter heeft maar dat ze ook soms bang is om tussen andere paarden te rijden. Het is een merrie dat je vertrouwen moet geven. ;) Daarom vond ik het wel leuk om te weten hoe de nakomelingen zijn van hem :D

yves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 02:22

Ik ben een grote fan van Münchhausen,, hier is er gisteren een merrie weer geinsimineerd van hem.
Wijzelf hebben hier een merrie op stal gehad van een vriend van mij, die is BWP nationaal kampioen geweest bij de merrieprijskamp, 2 x, belgisch kampioen bij de 4 jarige dressuurpaarden, een droom om te rijden, zelf hebben wij nu een 5 jarige, denk een paard dat naar de top kan gaan, super top te rijden, de volle broer was ook een droom en een streling voor het oog, hij heeft al verschillende gekeurde nakomelingen, zoals Meraldik ( deze zijn moeder is de volle zus van volbloed Heraldik xx ), Maybach, Märchenprins, titiano, ...........
Als ik de hengst zie krijg ik kippenvel,
hier een video van een Münchhausen van mij, vorig jaar van toen hij 4 jaar oud was
http://www.youtube.com/watch?v=25WyqwXW_Xw
Spermakwaliteit is top, en hij staat in Wiesenhof, Krefeld
Een zoon van hem titiano
http://www.youtube.com/watch?v=dN9Mdd9LqqU
http://picasaweb.google.com/robesyves/R ... 2621853026
De hengst vererfd het beste op merries die een redelijk deel bloed in hebben, en de merrie s mogen niet te kortbenig zijn, het is geen veredelaar, veel fokkers hebben hem daarvoor gebruikt, veredelen doet hij zeker niet, op trakehner merries vererfd hij vind ik niet zo goed als op warmbloed merries, bij de trakehners staat hij op nr 1 in de vererving, een hengst die zeker veel te weinig gebruikt wordt.