Wat brengt papa?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Wat brengt papa?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:00

Welkom!! :wave:

Dit topic open ik om samen met jullie naar de vordering van de dracht te kijken. Ik bespreek hier twee paarden. Schrijf een klein verhaaltje en plaats foto's. Laten we maar beginnen..

Het eerste paard dat ik wil bespreken heet Mardo. Nou, ja paard, laten we pony zeggen want ze meet om precies te zijn 1.54 meter. Mardo is een KWPN-er richting Gelders paard. Ze staat bij ons aan huis en was mijn eerste echte wedstrijd-dier. Ik heb met haar de M1 dressuur en het L springen bereikt. Toen werd ik helaas 18 en moest ik de ponytijd achter me laten. Mijn zusje rijd nu recreatief met haar.

Mardo heeft eerder al een veulen gehad. Deze zal ik ook laten zien.

Mardo is een Ulster X Duc de Normandie. Mardo is nu gedekt door de Gelderse hengt Vitens en begin maart uitgeteld.

Afbeelding
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=98475

Het eerste veulen van Mardo heet Baronette (2006). Baronette komt uit Elegant en is momenteel nog niet zadelmak. Na een heftig ziekte bed wouden we haar eerst laten aansterken voordat we er iets mee gaan doen. [MD] wie herkend de symptomen Binnenkort wordt er een afspraak gemaakt en moet ze aan het werk.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=61191

Het volgende paard dat ik wil bespreken is Wiezelma. Wiezelma is een merrie uit Sirius X Ubis en heeft ook Gelderse papieren. Ze is niet van mij, maar ik rijd haar voor Dhr. Hofs uit Westendorp. Willie loopt nu B dressuur op wedstrijden. Willie heeft nu 3 keer op een rij een veulen gehad van, ; (jaja) van Vitens. Het laatste veulen van haar, Eleanor (2009), is tijdens de KWPN-paardendagen 2009 reserve kampioen Gelderse veulens geworden. [KS-ITP] Eleanor (Vitens X Sirius) veulen . Willie stond eerst te koop, maar omdat ze zulke goede veulens fokt mag ze lekker blijven. De voorgaande veulens van Willie waren overigens allemaal (donker)vos kleurige merrie's.

Afbeelding

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=332660

En hier.. de papa *\o/*

Afbeelding

Mardo en Wiezelma zijn allebei rond dezelfde tijd uitgeteld. Allebei dezelfde papa en allebei al eerder een veulen gehad. Foto's van de merrie's zijn vandaag gemaakt. Beide "moeders" hebben allebei, nou hoe zeggen we het (?), een cupje B :Y)

Wie gokt er mee?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:21

:Y) Denk dat het vosjes worden :+

Geen idee wat het wordt maar Vitens is een erg leuke hengst.

GJ9

Re: Wat brengt papa?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:23

Leuk hoor! Ben benieuwd wat eruit komt!

Hoe groot is Baronnette nu? Is ze boven de 1,60 gekomen met haar kleine mama? Vitens zal ook wel maat meegeven denk ik.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 11:08

Goh, wat leuk. Reactie's :D

Baronette is nu groter dan Mardo. Denk alleen nog net geen 1.60.

Overigens zijn de buiken van de merrie's erg gegroeid. Mardo's uiers laten zich ook steeds meer vollopen :)

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:21

Leuk een merrie van Hofs, dan heb ik haar vast wel eens in de wei zien staan. Ben benieuwd wat er uitkomt, gok op een vos merrietje ;)

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:31

En en en, is er alweer een mini-Mardo????

*nieuwsgierig!!!*

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:31

Hee ik lees net dat Wiezelma een veulen heeft!

Gefeliciteerd! En ik ben heel benieuwd!