wie helpt mij met dit brandmerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeTi

wie helpt mij met dit brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:29

wie weet er iets meer over dit type branmerk:

http://www.mijnalbum.nl/Album=CYBBJOXA
het is een liggend ovaal met daaronder aan elkaar 2 beentjes zoals een A maar dan zonder streepje in het midden

ik zou graag willen weten van waar dit paardje komt
ik heb al gezocht op internet maar vind niets over dit type brandmerk

groetjes Nienke

Siamsmeesje

Re: wie helpt mij met dit brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:39

Misschien kun je ons vertellen waar het brandmerk precies zit, en wat het ras en/of land van herkomst van dit paardje is?

Het komt namelijk voor dat bij enkele rassen iedere fokker een eigen brandmerk heeft, en in sommige landen heeft iedere (staats)stoeterij een eigen brandmerk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:49

poe echt heel moeilijk echt geen idee, ze is wel nederlands toch?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:55

NienkeTi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 22:05

Het branmerk zit aan de linkerachterhand, ik weet niet welk ras het is, ze heeft geen papieren. Ik woon in belgie, en heb haar in belgie gekocht maar het kan altijd zijn dat ze ingevoerd is.. Ze wordt nu 14jaar

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:08

Ik weet haast zeker dat ik dat brandmerk al een keer eerder gezien heb op Bokt. Heb van het weekend tijden op Google gezocht voor je en in de historie van Bokt, maar krijg m echt niet gevonden helaas...

NienkeTi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 00:17

de dierenarts kwam langs en ze is er bijna 100% zeker van dat het een een brandmerk is van oldenburg. (duitsland)
ze heeft nog een deel weggeschoren en nu zie je duidelijk een soort kroontje helemaal het brandmerk van oldenburg.
aan het karakter te zien is het ook gelijkaardig: voorwaarts, lief, betrouwbaar, sterk gebouwd, enz...
weet alleen niet als je die papieren nog kan terugvinden, zonder dat je weet wanneer ze precies geboren is, weet ook niet welke vader of moeder.. heeft iemand hier ervaring mee?zou graag meer willen weten over haar

groetjes nienke

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:11

Als het Oldenburg is, zou het mogelijk kunnen dat je de afstamming nog kan achterhalen.
De brandmerkjes eronder zijn dan 2 cijfers. Die zal je dan moeten proberen te ontcijferen.

Ik heb geen ervaring in hoeverre het Oldenburger stamboek je kan helpen als je een duidelijke foto van je paardje hebt, en de ontcijfering van het totale brandmerk. Maar mogelijk dat je dan via http://www.oldenburger-pferde.com/pferde/index_36.php#Brandzeichen wat verder kunt komen?
Onderaan de pagina staan 2 telefoonnumers van dames die je meer info kunnen geven over het branden en het registreren. Misschien dat zij je verder kunnen helpen. Anders misschien eens een mailtje sturen naar het algemene mail-adres. Dan zal eventueel ook wel in het Engels kunnen, en misschien dat zij je dan meer kunnen vertellen.

Succes!