Ik heb vandaag onze nieuwe aanwinst even opgemeten, hij is ongeveer 90 cm hoog en volgens het weeglint 135 kg. Omdat hij zo dun is en hij wat moeite lijkt te hebben met eten even in zijn mond gekeken, liet het schatje goed toe. Wat me op viel was dat de 1e kiezen heel schuin waren echt haken zal ik maar zeggen en dan tegen gesteld van elkaar. Is dit normaal? Ook leek het of er gaatjes in haar voortanden zaten. Ze is 6 jaar lijkt me wat jong, kan dat door lucht zuigen komen? Ik wil de paardentandarts bestellen hoor maar de hoefsmid moet ook al komen dus denk 1ding tegelijk. Ik weet dus helemaal niets van haar dat maakt het allemaal wat lastig. Zeker omdat het mijn eerste eigen pony is.
Ik heb nog nooit gehoord van gaatjes bij paarden, maar dat de kiezen zo naar binnen staan is hoogst opmerkelijk. Luchtzuigen kan wel meer afgesleten tanden veroorzaken, maar geen gaatjes. Zou hier toch echt een ervaren tandarts/gebitsverzorger naar laten kijken
Ik zou gewoon zo snel mogelijk én een hoefsmid én een tandarts laten komen.
Eet ze wel normaal? Maakt ze proppen? Stinkt ze uit haar mond? Dat kan ook op ontstekingen duiden...
succes
NatasjaM74
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-10 18:24
Het enige wat me opviel is dat ze voorzichtiger eet als de ijsco en toen ik haar muslie voerde ze wat knoeide. Ze eet verder wel hoor, zag geen rare plekken in haar mond en ze stonk ook niet, ook geen proppen gezien, de rest was heel rustig en vlak, alleen die eerste tanden aan beide kanten waren erg schuin. Bij de ijsco een beetje maar niet zo gek als bij de shet.
_xmichelle
Geplaatst: 01-03-10 20:24
Chaos schreef:
Ik zou gewoon zo snel mogelijk én een hoefsmid én een tandarts laten komen.
mee eens!
NatasjaM74
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 16:56
Nou volgende week komt zowel de hoefsmid als de tandarts. Weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.
NatasjaM74
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 21:56
Nou hoefsmid is geweest waar ik enigzins bang voor was is waar ze is chronische hoefbevangen. Gezien we geen oorzaak weten wacht ik nog even af wat de tandarts zegt en evt overleg ik met de DA wat wijs is. In ieder geval vrij schraal houden en een korfje in het voor en najaar. Ook maar fructose arm gras zaaien dan.
NatasjaM74
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-10 22:07
Nou tandarts is ook geweest, ze is gesedeert en haar kiezen waren idd verkeerd gesleten en zijn nu netjes bijgewerkt. Ze liet het allemaal prima gebeuren echt een lief beest. Hoop dat ze nu langzaam wat opknapt en dat ik haar in goede condtitie kan houden.