Belissimo M

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mylanda

Belissimo M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 14:20

Hallo .

Graag zou ik van jullie ervaren wat deze hengst doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Wat verbeterd hij en op welk type merries past hij het beste?

Alvast bedankt!

Hellen

petraaken

Re: Belissimo M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:24

FB --> F-AM

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:45

Zover ik weet geeft hij lengte door, maar niet veel achterbeen.

mylanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:56

Oke. Bedankt.
Nog anderen die iets over deze hengst kunnen vertellen of er zelf nakomelingen van hebben?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:20

In kraamstal in the picture staat een topic van een veulentje van Belissimo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:44

bellisimo geeft veeele keuringstoppers in duitsland! opwaarts bewegen met veel front! en veel voorbeen! achterbeen is zeker een aandachtspunt maar lijkt hem niet zo "slecht" door te geven als dat ie zelf heeft... lengte in het lijf geeft hij idd ook.
op m n oude werk hadden we er een merrie van die past in het plaatje.. heel goed bewegen!
in duitsland is hij iedergeval razend populair!
hij heeft 30 gekeurde zonen en 51 staatspremie merries
http://dalhoeve.nl/hengst_details.php?t ... Paardid=11 voor meer info

mylanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 13:57

Ja, dit idee had ik inderdaaad ook van hem.
Wij hebben een Duitse merrie die mooie types fokt, maar wat meer schwung kan gebruiken en wat meer front. Ze heeft zelf een sterk achterbeen.

Ik denk dus dat mijn keuze gemaakt is. :D

Bedankt voor de reakties.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:47

En hoe zijn de ruggen van de Bellisimo's?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:51

veelal wat strak vind ik

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:53

Ok, dat hoor ik graag, ik heb hem ook in gedachten maar de merrie zelf heeft een iets weke rug.
En maat fokt hij ook genoeg door?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:56

vind ik wel!! geen speknekken maar allemaal omhoog lopen! (en ook veel voorbeen :D ) geeft zichzelf heel erg door, maar vaak het achterbeen sterker als hij zelf heeft :)

mylanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:41

Ik heb kontakt gehad met hengstenstation Ahlers hier in Duitsland en zij adviseren hem op grootramige merries. Hij geeft een goed voorbeengebruik en een goed karakter. Veelal mooie fronten.
De nakomelingen die ik hier in Duitsland heb gezien hadden eigenlijk geen strakke ruggen, dus dat is nieuw voor mij. Ze hadden veel schwung en liepen mooi opwaarts.

Prettig weeked, Hellen

yves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 02:13

Hij geeft dikwijls kleinere paarden, vererfd wel type, alleen hou ik niet van zijn manier van bewegen, vererfd wel super karakter, heb niets tegen deze hengst, maar ook zeker niets voor, Sandro Hit is ook populair en toch lust ik hem niet.
Belissimo heeft een top marketing gehad. Hij geeft leuke amateur paarden, maar de kans dat je een knaller gaat fokken met hem denk ik is gering, vind hem niet bergop, beetje hol in de rug, en heeft een houte achterbeen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 08:29

daar vind ik dat je absoluut niet gelijk hebt! hij is pas 11 jaar oud en heeft 30! gekeurde zonen en 51! staatspremie merries, die vaak bij keuringen aan de top lopen... dus om nou te zeggen dat hij geen goede paarden fokt... nee ;) belissimo is heel commercieel, hij kan die punten verbeteren zoals al vermeld is, uiteraard heeft ook belissimo zijn min punten waar naar gekeken moet worden.

yves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 08:44

Ik weet dat hij 30 zonen heeft en vele staatspremiemerrie's, en hij mag er ook zijn, denk een belissimo moeder mss wel interessant om mee verder te fokken,
Blijf erbij dat het geen topper is, heb al genoeg nakomelingen gereden, en de meesten geven je hetzelfde gevoel, hol in de rug en niet elektrisch in het achterbeen, niet bergop, niet dragend lopen en dikwijls kortbening ( wel super karakters )+ heb nog geen zoon gevonden die deze eigenschappen genoeg verbeteren.
T'is maar wat je wil

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 08:58

het is maar net wat verkoopt ;) hij is gewoon ontzettend commercieel en je hoeft dan ook niet bang te zijn een belissimo niet kwijt te kunnen raken.
idd, zijn achterbeen is niet geweldig, maar ik vind juist dat ze wel de berg op lopen, en kort voorbeen heb ik nog noooit gezien bij de belissimo s :S
en het lijkt mij dat als hij al zoveel goede beesten heeft gegeven het niet allemaal zulk bagger is als jij beweerd ;) de duitsers kijken ookniet helemaal met hun neus he.. http://www.youtube.com/watch?v=9WEGNBuDNBA dit vind ik bijv. geen voorbeeld van een kort voorbeen! en dat past ook absoluut niet in mijn plaatje wat ik ervan gezien heb :)

yves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:59

U heeft er een andere kijk op als ik, blickpunkt vind ik normaal van beenlengte, zeker niet langbenig, Bergop wil zeggen in mijn ogen dat de hoef van het achterbeen een groter gedeelte voor de lijn die je trekt van de achterbeen knie naar beneden neemt daarvoor beweegt en daardoor gaat zitten zodat hij bergop komt en belangrijk daarbij dat de rug BOL blijft,
Hier durf ik gerust op mijn strepen te gaan staan,
ik heb zeker niet bedoeld dat Belissimo bagger is. Van elke hengst kan een leuke komen, het gaat er om hoe hij gemiddeld genomen vererfd en ik wilde hier alleen mee zeggen, dat voor mij hij niet in het plaatje past welke toevoeging hij mij zal geven in mijn fokkerij.
Mijn fokdoel kan zeker verschillen van het jouwe en daar is niets mis mee, toch ?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:04

Yves je zegt het allemaal nog niet zo verkeerd...Ze hebben er veel van goed gekeurd ..maar als je ff wat verr.rapporten opzoekt, zitten er tussen die geen pas kunnen lopen..
Het heeft toch allemaal te maken met genen 2+8=10 maar kan ook via 7+3..

mylanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:26

Bedankt voor al jullie reakties.

Na een telefoongesprek met de heer Heinz Ahlers hebben we toch besloten om de hengst Rosengold te gaan gebruiken op onze merrie. Hij heeft dan wel dit jaar zijn eerste veulenjaargang maar dat lijkt al goed en de hengst zelf is een prachtpaard uit een super moederlijn.

Ahlers zei inderdaad dat Belissimo nog wel eens een strakkere rug kan geven en dat moeten wij niet hebben op onze merrie. Maar ik ben en blijf fan van deze hengst ;)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:37

Ik zie dat je keus op een andere hengst is gevallen maar wilde toch even dit filmpje plaatsen, bij De Jeu is er een prachtig veulentje van Belissimo geboren en dat ziet er echt veelbelovend uit :j
http://www.youtube.com/watch?v=UqNcsl793vE

mylanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:14

Hoi!

Ja, ik heb het filmpje al gezien en vind het een top veulen!
Maar ik moet kijken naar wat het beste bij onze merrie past en daarom valt de keus dit keer op Rosengold. Kan best zijn dat we Belissimo nog een keertje proberen,maar dit jaar niet.
Bedankt voor je reaktie.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:27

Wij verwachten in juni een veulen van belissimo uit een Ferro x Jazz merrie. Merrie heeft een extreem sterk achterbeen maar mist wat front en voorbeengebruik. Als ik dit zo lees past het dus wel goed bijelkaar.
Ik zal tenzijnertijd wel ff wat foto's plaatsen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:45

Nou maar hopen dat de merrie het achterbeen doorgeeft en de hengst het front, en niet andersom ;)

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:25

Sjuimpje schreef:
Nou maar hopen dat de merrie het achterbeen doorgeeft en de hengst het front, en niet andersom ;)

Fokken = gokken zeggen ze niet voor niks hé ;)