Gisteravond laat voelde ze een beetje klam aan. Vanacht was ze iets onrustiger dan anders. Vanochtend om 05.45 ging ze een paar keer snel achter elkaar liggen. De stal staat achter het huis dus ik was er snel. Klair was drijfnat van het zweet en ze lag behoorlijk te kreunen. Ik zag nog geen potenblaas maar er kwam wel bruinachtige vloeistof uit de schede. Ik heb toen toch maar voor de zekerheid de DA gebeld. Toen de DA kwam was de potenblaas er inmiddels uit en zagen we twee voetjes en het begin van het hoofdje. De DA heeft de potenblaas kapotgemaakt en toen zagen we dat de tong van het veulen een beetje blauw was. De DA heeft toen samen met mijn man aan de poten van het veulen getrokken op het moment dat Klair een perswee had. Het heeft enige moeite gekost maar uiteindelijk werd het veulen geboren. Volgend de DA heeft de navelstreng klem gezeten en had het veulen doordoor wat zuurstoftekort. Wat ben ik blij dat ik de DA heb gebeld. Het veulen is erg vlot en heeft om 07.45 al gedronken. Omdat het een hengsveulen is hebben we voor de zekerheid een klisma gegeven voor de darmpek.
Klair heeft het erg zwaar gehad. Ze kon in het begin met moeite in de benen komen. Het was een zware bevalling van een erg groot veulen.