[KG]Vraagje Appaloosa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie3230

[KG]Vraagje Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 22:57

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een mini-appaloosa veulentje gekocht.
Ik ben alleen niet helemaal zeker over zijn kleur.
In zijn paspoort staat hij als bruin panterbont, maar hij is op dit moment eigenlijk meer zwart panterbont dan bruin.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke kleur hij nu uiteindelijk waarschijnlijk gaat krijgen.
Zijn moeder was vos met wat lichtere manen dan de rest van haar lichaam (verdere afstamming van haar is onbekend en ik heb dus geen idee wat er verder nog achter zit bij haar).
Zijn vader is Rocky van de Hoeve en die is Few spot.

Ik heb hier wat foto's van mijn veulentje:

Net gekocht ongeveer 2 maandjes oud (dat hoofdje achter op de foto is zijn moeder, niet echt super duidelijk)
Deze kleur bruin had hij dus ook over de rest van zijn lichaam, behalve op zijn kont die is wit met bruine stippen.
Afbeelding

Toen we hem gingen halen, ruim 4 maandjes oud.
Hier is hij dus duidelijk een stuk grijzer met meer een soort bruine gloed.
Afbeelding

Hier is hij ongeveer 7 maandjes, met zijn wintervacht. (hij is wel een beetje nat op de foto)
Hij heeft op dit moment een iets bruinere gloed als op onderstaande foto's, maar ik heb daar nu geen duidelijke foto's van.
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie?
Welke kleur heeft hij nu precies, en welke kleur gaat hij waarschijnlijk krijgen?

Ik hoop dat jullie er iets zinnigs over kunnen zeggen :o :)
Laatst bijgewerkt door petraaken op 01-03-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

judith__

Re: Vraagje Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:59

Hmmm lastig ik denk dat hij later wel een grijzige kleur gaat krijgen,met zoals je al zegt een beetje bruine gloed erover heen

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 23:02

Okee, bedankt voor je snelle reactie :)
Ik ben ook heel benieuwd welke kleur hij zou moeten hebben door de vererving van zijn ouders.
Het is nu gewoon heel moeilijk te zeggen welke kleur hij nu eigenlijk heeft, zijn kleur verandert echt met de dag :P

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:18

Zeker geen zwart maar wel bruin basis kleur.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:25

Met appaloosa's is het altijd afwachten welke kleur ze uiteindelijk worden. De basiskleur is echter wel duidelijk. Die is inderdaad bruin.
Ik heb ook een appaloosa en zoals je in mijn profiel (wel verouderd) kunt zien is ook hij behoorlijk van kleur veranderd. Ik heb hem gekocht als blanked maar hij toont nu leopard door de varnish. Hij heeft dus zilverkleurige staart en manen gekregen en is op de bruine delen bijna helemaal wit geworden. Zijn stippen heeft hij natuurlijk gehouden en hij is dus duidelijk geen schimmel. Wel heeft hij een prachtige glans over het voorheen bruine deel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:52

Bruin sjabrakbont is zijn kleur, maar hij kan nog heel ver doorkleuren naar bijna panterbont. Bruin is wel zijn basiskleur, en wellicht zal er een grijzige gloed opkomen, maar de basiskleur blijft dan toch grijs.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:04

Neonlight schreef:
Bruin sjabrakbont is zijn kleur, maar hij kan nog heel ver doorkleuren naar bijna panterbont. Bruin is wel zijn basiskleur, en wellicht zal er een grijzige gloed opkomen, maar de basiskleur blijft dan toch grijs.

:D Bruin dus. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [KG]Vraagje Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:27

Oeps, bedoelde dus inderdaad bruin. :+

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 16:40

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! :)
Dat bruin zijn basiskleur is betekend dat dan ook dat zijn stippen ook bruin worden?
Deze zijn nu zwart namelijk.

Malenka

Re: [KG]Vraagje Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:50

Hij is eigenlijk gewoon heel erg donkerbruin met een koperkleurig snoetje en een wit gatenkleed er over. Donkerbruin wordt ook bij egaal gekleurde paarden wel eens voor zwart aangezien. Het is daarom ook niet gek dat zijn vlekken zwart lijken. Maar ze zijn wel degelijk bruin. Het zou kunnen dat deze lichter van kleur worden net als dat dit kan bij egaal gekleurde paarden. Maar dat hoeft niet. De kans is wel groot dat de delen die grijs zijn op de tweede foto ook helemaal wit worden. Met stippen natuurlijk! Die verdwijnen niet tezij er schimmelkleur in zit.