Bij paints moet je opletten of de paarden drager zijn, maar hoe zit dat bij quarters? Misschien wel een hele stomme vraag hoor, maar ik vroeg mij dit af. Komen er afwijkingen/bepaalde ziektes voor specifiek bij de quarters? Zoja, wat dan? En hoe weet je of de vader en moeder drager zijn? Ik kan hier niets over vinden.
Ik zie dat er nog een soortgelijk topic loopt: [WN-FA] GBED
Als je zo ziet wat een quarter allemaal niet kan hebben en er is niet gek veel duidelijke informatie over te vinden, vind ik.
Maar goed, er loopt dus ook al een ander topic, waar ook info in staat, dus hier mag van mij wel een slotje op.
Sann_e
Geplaatst: 02-03-10 09:36
hihaa schreef:
Sann_e schreef:
Hihaa, jou paardje heeft toch niets????
Niet van deze ziekten nee! Hoezo die rode smiley?
Die rode moest een angstig popetje zijn
hihaa
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-10 18:57
Grapjas! Dat is een boze! Mijn paard heeft gelukkig geen erfelijke ziektes (tenzij een clown daar onder valt ), maar er is zo weinig over bekend vind ik en ik wil me daar wel eens in verdiepen. Net als voer voor quarters, maar daar zijn dan wel wel veel topics over...
soflo
Geplaatst: 02-03-10 19:42
Clown erfelijk...........eheh..now way. dat is tie of dat istie niet
HYPP, GBED, HERDA, OLWS, EPSM/PSSM zijn erfelijke aandoeningen. EVA is een infectie, maar niet behandelbaar. En er zijn nog meer infecties die je paard op kan lopen en die niet of maar heel moeilijk te behandelen zijn, en waar je een eventueel ouderdier wel op zou moeten testen (wordt niet altijd gedaan).