Nakomelingen Oscar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit89

Nakomelingen Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:00

Ik lees op dit forum nu veel over Uphill en zijn veulens, maar ik kan niets vinden over de nakomelingen van Oscar op dit forum. Wel natuurlijk de nakomelingen van de hengstenkeuring en dergelijke, maar niet de nakomelingen onder de Bokkers.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe jullie de Oscar nakomelingen ervaren. Niet alleen qua karakter, maar ook qua werkwilligheid, gebruik van het lichaam, zwakke punten / sterke punten, etc.

Ik ben zelf in het bezit van een ( in april ) 4 jarige merrie van Oscar x Rossini. Zij is qua karakter onzeker, aanhankelijk, open, nerveus, gevoelig, maar dit eigenlijk allemaal op een 'coole' manier. Ze gaat er heel goed mee om.
Wel zie ik bij haar af en toe spanning die ze er niet uit laat komen d.m.v. bokken o.i.d. Ze is net een bommetje af en toe. Herkennen jullie dit ook bij jullie Oscar nakomelingen?
Ook is ze niet erg krachtig in de achterhand, ze kan verschrikkelijk goed strekken, maar komt beter tot haar recht als ze verzameld loopt.

Hieronder even twee foto's voor het idee.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PBSGFGYO.jpg
Vorig jaar September
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4RKIJVY.jpg
Afgelopen Januari

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:21

Ik houd dit topic mooi even in de gaten, waarom? omdat ik stiekem steeds meer leuke oscar's zie langvliegen!

Natuurlijk de kampioen van het HK in den bosch dat was oscar x corleone.

Maar volgens mij was er ook een Oscar x rossini hengst bij de 1e bezichtiging. Maar dit weet ik niet zeker meer.

Ik vind jou merrie ook fijn om naar te kijken, mooi model.
Hoe doet ze het onder het zadel?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 11:58

Ik zal eens even zoeken of er inderdaad een Oscar x Rossini bij de 1e bezichtiging was, lijkt me leuk!
Mijn merrie doet het onder het zadel geleidelijk steeds beter. Ze zoekt veel steun bij de ruiter, en
heeft nog wat problemen met het bit. Ze is momenteel aan het wisselen, er komen 3 nieuwe tanden bij.
We doen dus even rustig aan, ook omdat ze het zelf aangeeft.

Ik ben benieuwd naar andere reactie's.

annastasia

Re: Nakomelingen Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:02

Ik lees ook even mee.
Ben aan het zoeken naar een leuke hengst voor m'n merrie en heb nu al meerdere keren van verschillende mensen de optie Oscar en Uphill voorbij zien komen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:05

er loopt al een oscar topic :) daar vind je genoeg, heb er ook 1 .. zelf gefokt maar kijk maar even in dat topic

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:07

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 10:39