KWPN Veulenkeuring 2010 Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge176

KWPN Veulenkeuring 2010 Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 18:46

Hoi Bokkers,

Ik ben erg benieuwd wie van jullie van plan is om met zijn/haar veulen naar de veulenkeuring in Drenthe te gaan.
De keuringen vinden plaats op 18 juni in Dalen en 3 juli in Rolde.
Het lijkt mij erg leuk om er naar toe te gaan, mits het veulen allereerst helemaal gezond ter wereld komt natuurlijk.
Voor mij zal het dan de keuring in Rolde worden.
Aangezien mijn merrie 29 mei is uitgerekend en je veulen minstens een maand oud moet zijn om deel te mogen nemen, gaan we die van 18 juni niet redden.
Het is voor mij de eerste keer dus ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen op de keuring (hoe gaat zoiets in zijn werk).
En natuurlijk, met wat voor veulen (afstamming) zijn jullie van plan om heen te gaan?

Edit; reacties van Bokkers uit overige provincies zijn ook welkom hoor! ;-)

Als er nog meer nieuwkomers zijn is onderstaande link wel leuk om te bekijken.
http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48

Groetjes, Inge

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:07

hoihoi,

Ik ga deze keuringen niet redden ben ik bang aangezien de mijne is uitgeteld op 16-06 ...zoals het er nu naar uitziet (onder voorbehoud natuurlijk) ga ik naar de late veulenkeuring in Tolbert.
Vorig jaar ook geweest en toen werd de hengst reservekampioen van de hengstveulens.
Misschien is dat ook iets voor de jouwe als je merrie een tijdje over staat hihi...
Hoe het in zn werk gaat tja ik laat mijn merrie altijd voorbrengen door Riekus Veninga.
De voorbereidingen zijn voor mezelf, ik zorg dat het veulen goed halstermak is en dat hij/zij goed mee loopt.
Het toiletteren een wassen ed van zowel merrie als veulen zijn ook voor mij...als je hier vragen over hebt moet je me maar even PBen.
Een tipje mijnerzijds is wel waar je ook heen gaat....als er een mogelijkheid bestaat dat er stallen te huur zijn voor die dag...DOEN!
Dat is veel rustiger voor zowel je merrie als veulen en mocht je bijvoorbeeld s'middags terug moeten komen voor een kampioenskeuring dan staan je merrie en veulen niet de hele dag op wrs een warme trailer...en kan de kleine als het erg moe is ook gewoon even lekker gaan liggen (en moe dat worden ze!! want er zij zoveel indrukken voor zo een klein veulen)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik verwacht wederom een veulen van Armani (v. United) waar verwacht jij een veulen van??
Succes!!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 19:19

Ik heb zeker iets aan je reactie, erg leuk!
Dat van die stallen is inderdaad een goede tip! Ik vroeg me dat al af, leek me niks voor zo'n veulen een lange tijd op de trailer.

Mijn merrie is drachtig van United, haha leuk dat jij een van zijn zoon krijgt!

inge176

Re: KWPN Veulenkeuring 2010 Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 21:40

Verder niemand? Kan ik me niet voorstellen :)