fokkerijmengeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nesty

fokkerijmengeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:55

Heeft er iemand van jullie ervaring met de fokkerijmengeling van Aveve (denk dat dit enkel bestaat in België)?

Ik wou graag volgende maand overschakelen op een voeding voor drachtige merries. Mijn merrie is dan over de 8 maand.
Als jullie overschakelen doen jullie dit dan door eerst de oude voeding er nog een beetje bij te geven, of ineens de andere voeding?
Ik vroeg me ook af of jullie nog iets extra bij geven of enkel die zak voeding voor drachtige merries?
Ik meng nu een gerstmengeling met sportmengeling, ik zou dan eventueel die gerstmengeling willen mengen met de voeding voor drachtige merries? Maar weet niet of dit verstandig is.

Weet er iemand van jullie hier antwoord op?

Groetjes

petraaken

Re: fokkerijmengeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:45

Ik schakel geleidelijk aan over naar de voeding voor drachtige merries. Heb geen ervaring met die mengeling van de AVEVE. Ik geef de merriebrok van Pavo en dat vind ik de beste tot nu toe als ik de folders vergelijk met andere merken.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:17

ik heb deze mengeling wel gegeven :j
was er wel tevreden over, ik gaf wel nog extra het jumpi extra supplement van aveve voor fokmerries
ik geef nu Equifirst M&F, dat vind ik toch beter, zowel qua samenstelling, maar zeker ook qua gebruikte granen (voer van aveve bevat meer stof, kaf,...)
maar als ik eens zonder zit, haal ik zeker weer een zak van aveve in huis :j

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:19

ik hou overigens het basisrantsoen aan en vul daarbovenop aan met een steeds groter wordende portie merriemengeling
bv basisrantsoen is 2kg per dag, daarbij komt dan 0,5kg per dag extra, vervolgens 1kg extra,...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:27

ik gebruik altijd fokkerijmengeling van aveve , 2x per dag 1 kg bovenop het dagelijkse dat ze zo al krijgen.