Wie nog meer veulen in juni?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waterlelie48

Wie nog meer veulen in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:42

Wie heeft er nog meer een merrie dragend voor de maand Juni van dit jaar?
De onze is de 16e uitgeteld van de KWPN hengst Armani (v.United x Jazz)
Het is een (voorlopig keur) merrie van de KWPN hengst San Remo

Nou ben benieuwd!!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-02-10 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Caps uit titel

Spritz

Re: WIE nog meer VEULEN in JUNI 2010?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:48

Begin Juni is [***], pony in m'n profiel, uitgerekend! :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:07

Wat een mooie merrie!!
Mijn tinkermerrie Bonita van inmiddels 14 jaar verwacht 9 juni 2010 haar veulen.
Ze is gedekt door een homozygoot bonte hengst en we verwachten dus 100% zeker een bont veulen van haar. Erg spannend!

Eilinora

Re: WIE nog meer VEULEN in JUNI 2010?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:10

mijn welsh mountain pony winoa is nu drachtig en uitgeteld op 4 juni

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:43

@Kytha ->Leuk om te horen en spannend een knap bontje ;)
Ik heb deze ook wel eens willen laten dekken door een homozygote bonte....maar tot op heden nog niet gedaan...

@Inowa -> Ooeee leuk welshjes!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 01:20

Samneman

Re: Wie nog meer veulen in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:01

Mijn merrie is op 6 juni uitgerekend, vind het wel erg lang duren nog, om je heen staan al zoveel merries op knappen dus dan begint het wel te kriebelen ;)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:24

Mijn PRE-merrie is 26 juni uitgerekend....ook bij mij al kriebels als ik hier foto's kijk van al dat pasgeboren grut.....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:32

ik houd me nu nog niet zo bezig met de dracht eigenlijk,maak je jezelf alleen maar gek mee.

verleden jaar mijn eerste veulens gehad en werd echt helemaal gestoord tegen het eind.

heb me nu voorgenomen om me er pas de laatste 2 weken mee bezig te houden.

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:41

In de laatste week van juni is onze haflingermerrie uitgerekend. Ze is jarenlang gebruikt als fokmerrie, maar de laatste paar jaar heeft ze geen veulen meer gehad. Echter, na een logeerpartij van weken bij een hengst is ze nu drachtig. Misschien haar laatste veulen. Maar wel erg speciaal. We zijn gestopt met het fokken van haflingers, maar we wilden nog graag een keer het proces van dekking, dracht, geboorte en opgroeiend paard meemaken.

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:23

Ik meld me hier ook! :+
Wordt een super spannende maand :D het eerste veulen voor m'n KWPN Merrie Terra, en ook voor mij 1e keer dat ik alles mee maak!
Ze is in de laatste week Juni uitgerekend! O:)
Ik voel me net een echte moeder haha, kan het bijna alleen maar over veulens etc hebben, houd mooi bokt in de gaten, en marestare :D
Terra begint al lekker te veranderen, zo leuk om te zien!! en knuffelig geworden, heerlijk!!
Groetjess

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:16

Zijn jullie al begonnen met merriebrok?

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:12

Ik nog niet, ik ga met 9 maand pas beginnen, dat is toch ook beetje de "regel" / voorschriften of iets?

Nesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:22

Ik en mijn paard verwachten ons eerste veulen rond 12 juni. Aangezien het voor beide de eerste keer is ben ik wel beetje nieuwsgierig hoe het gaat zijn en gaat hopelijk alles goed.
Na sommige 'slecht aflopende' verhalen hier op bokt hoop ik dat het mij niet overkomt...
Nog een paar maandjes vol ongeduld wachten....

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:15

Voor mij is het ook het eerste veulen dat ik fok. Heel spannend. Ik ben begonnen met het heel langzaam opbouwen van de merriebrok (ze krijgt nu een halve kilo per dag).

Zijn jullie nog aan het rijden? Mijn merrie is nog niet zadelmak, ze doet nog wel wat lichte training (lange lijnen, longeren, grondwerk)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:22

Voor eind mei of begin juni mijn eerste eigen veulentje, uit een Welsh A. Ze stond in training voor de kar, maar binnenkort komt ze naar huis en gaat ze op zwangerschapsverlof.

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:14

Mijn haflinger is momenteel alleen bezig met eten. Ze staat met een paar andere dames op een groot stuk weide. Echt zo'n heerlijk dik beertje is het momenteel. Er is deze winter niet meer op haar gereden, dit is omdat er momenteel geen passende ruiter is. Bovendien liet het weer het deze winter ook niet echt toe.

Nesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:52

Vorige weken reed ik nog 4 a 5 keer per week (de ene keer al langer dan de andere keer en wat vaker aan de longe), maar sinds gisteren merk ik dat het rijden moeizamer gaat, ze is wel actief maar gaat niet snel vooruit dus ga ik nu beginnen afbouwen.
Volgende week vertrek ik voor een week naar't buitenland en vrees dat als ik terugkom ik niet meer zal kunnen rijden... jammer genoeg, dan maar veel wandelen...

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:52

als het goed is is mijne ook in juni uitgeteld! teminste als ze drachtig is haha hoop het :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:20

Zie je dat nog niet dan? De mijne was echt al tonnetjerond in december dus ik denk dat ik haar nu helemaal kan rollen!

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:16

Joehoeee :)
Ik ben nog volop aan het rijden..
Vandaag lekker gelongeerd, liep super :D kanjer hahaha
verder loopt ze nog wel zo'n 5 tot 6 dagen in de week.. en dagje vrij houdt in lekker wandelen,zonder zadel stappen btje zwangerschaps gymnastiek ahha, ene week meer rustigere dagen dan de andere, maar met dit mooie weer op komst.. zal het nog niet zo snel afgebouwd worden, ze heeft het voorjaar in de kop 8)7
wil straks vrijheidsdressuur gaan doen, zodat ik dat er wat meer bij kan gaan pakken, met de arbeid kijk ik gewoon wat ze zelf aangeeft, ze heeft nog volop energie dus ik denk ga maar gewoon door :D
Merk wel dat ze anders reageert naar andere paarden, van de week voor het eerst een beschermings attack gedaan poeh ik schrok me dood, zo ken ik d'r helemaal niet.. maarja, het hoort erbij :+ zolang ze met mij kroelt vind ik 't goed.. wat een verhaal weer he! :Y)

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:53

Urielle schreef:
Zie je dat nog niet dan? De mijne was echt al tonnetjerond in december dus ik denk dat ik haar nu helemaal kan rollen!

nee dik is ze altijd al geweest en nu ook nog steeds :P . Toen we haar kregen hebben we ook wel is gedacht dat ze drachtig was zal wel is een foto maken en plaatsen!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:56

Ik verwacht dit jaar 2 friese veulens beide in juni d.d.'s zijn 10 en 11 juli 2009.

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:55

Ik begin halverwege deze maand met de merriebrok...doe ik altijd 3 maand van te voren.
Ik moet me er ook nog niet teveel mee bezig houden haha...alleen kan ik er niet meer omheen....mevrouw is echt veel dikker dan vorige jaren.
Het zal wel weer een grote worden!
Die van vorig jaar was bij geboorte al 117cm!!!
Uit een mama van 161 cm whahahha

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:57

wow das een joekel inderdaad. Mijn merrie is wel dikker maar nog niet echt een buik op pootjes. Een andere merrie op stal is ook juni uitgerekend (wel begin juni...die van mij eind juni) en die is tonnetje rond....zit veel verschil in.

Die andere merrie is niet meer echt te rijden, ze is super kribbig op de singel en geeft duidelijk aan dat ze al met zwangerschapsverlof moet ....

Hoe gaan jullie het trouwens doen met bevallen..... laat je de merrie op stal of in de wei?