[KG]Is stekelharig veranderlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

[KG]Is stekelharig veranderlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:54

Geen idee waar een vraag zoals deze echt thuis hoort, maar aangezien hier meer over kleuren gepraat wordt, plaats ik hem hier.

Ik heb een KWPN vosmerrie van 6 jaar. Ze is stekelharig en had altijd heel licht wat witte haren door de vacht heen, maar dit lijkt erger te worden iedere keer dat ze verhaart.
Ze wordt zeg maar steeds 'witter'.
Ik vroeg mij af of stekelharig veranderlijk is? Of is dat niet mogelijk? Blijkt mijn vosmerrie dan stiekem een schimmel haha ;).
Laatst bijgewerkt door petraaken op 24-02-10 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

Pluttersput

Re: Is stekelharig veranderlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:56

Ja, stekelharig kan meer worden :) In die zin dat je dus steeds meer witte haartjes krijgt. Helemaal wit worden zal ze dus niet doen, maar meer witte haartjes klopt dus wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:57

Ik weet niet of het erger wordt, ik heb wel eens een ruin gezien die over zijn hele lijf stekelharig was.
Ik heb bij mijn stekelharige merrie (alleen wat bij de flanken) 3 veulens gefokt, 2 stekelharig, vooral in zomervacht na het verharen maar ze worden niet steeds witter.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:58

Mijn merrie heeft het ook over haar hele lijf... alleen de hals iets minder. Maar het neemt echt toe zeg maar, de hoeveelheid witte haren.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:33

Stekelharigen worden nooit schimmel. Wat vaak wel gebeurt als ze ouder worden of telkens als ze verharen dat ze steeds meer witte haartjes erbij krijgen. Zo begint het vaak met wat losse witte haren tot je uiteindelijk een flinke plek hebt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:36

Ik heb een stekelharige en die begint nu pas ,hij is 22 witter te worden en dan meer op hals,boeg en hoofd dan de rest van zijn lijf. alle andere jaren bleef t hetzelfde eigenlijk.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 00:38

Oke helder... stekelharig kan dus veranderen en witter worden... dat verklaart weer een hoop ;)...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:47

mijn rhodium is ook over haar hele lijf stekelharig, en in 2 jaar iets meer geworden :)