hengstenkeuring Woumen (BE)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

hengstenkeuring Woumen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:12

is hier iemand bekend met het reilen en zeilen van zo'n keuring ? Komende zaterdag is het hengstenkeuring in Woumen (Diksmuide) en ik zou graag gaan kijken, alleen is het wel 2 u rijden voor mij. De keuring begint om 9.00u en ik heb geen zin om om 7u te vertrekken.

Is het de moeite om in de namiddag nog te gaan, of is zo'n keuring tegen dan zo goed als gedaan ?

fjordnina

Re: hengstenkeuring Woumen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:26

In de namiddag is het wel zo'n beetje gebeurd vaak. De NL HK is tegen 4 uur ook afgelopen.

Als je echt wat wil zien (en zeker het jonge spul wat voor de goedkeuring moet) dan is het toch wel zaak om rond een uur of 10 aanwezig te zijn.

Als je voor zo'n dag gaat zou ik ook gewoon rond 7 uur vertrekken. Dat is nog wel te doen, ik had ook plannen om te gaan. Maar ik zou dan om half 6 al weg moeten. Daarmee vergeleken is 7 uur natuurlijk een heel acceptabele tijd.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:23

:= wij moeten ruim vijf uur rijden.

Maar in tegenstelling tot Nederland, weet Belgie er altijd een compleet vullende dag van te maken. 's Ochtends eerst uitgebreid een veterinaire keuring, draven op het harde en later ook in de binnenbak aan de hand, los en springen. Nadat alle hengsten los zijn geweest is er vaak even ruimte voor een demonstratie. Daarna volgen de proeven (gehoorzaamheidsproef, werkproef, menproef, zadelproef). Na die proeven volgt soms nóg een demonstratie en daarna is de afsluiter, waarin alle resultaten kenbaar worden gemaakt.

Het is dus niet zo dat wanneer je pas bijv. rond de middag komt, dat er dan niks meer te zien is.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:58

Heerlijk he, dat ze die keuring zo in een hoekje wegsteken 8)7

Wij gaan bij een vriendin in Merelbeke logeren omdat we toch wel om 9 uur 'moeten' aanwezig zijn. Maar als toeschouwer denk ik dat je om 10 uur à half 11 nog wel op tijd bent. Dan is de vet. keuring gedaan en zijn ze denk inmiddels wel begonnen met de jonkies te keuren.
Maar om enkel de namiddag te komen is niet de moeite vrees ik...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:21

In de namiddag (weet niet vanaf hoe laat jij de namiddag vind) heb je vaak nog wat proefjes en daarna de uitslagen. Keuring zelf is dan al gedaan, zeker met de weinige hengsten die komen.

Als je toch zo lang moet rijden kun je beter de hele dag gaan anders ben je langer onderweg dan dat er nog wat te zien is.

Wij slaan dit jaar over, 3 uur enkele reis wordt me net fkes te gek.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:22

Wij gaan vrijdag al richting België gelukkig..