[H]voor mijn kwpn merrie hengst anders ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

[H]voor mijn kwpn merrie hengst anders ras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:18

ik zoek voor mijn kwpn merrie
een hengst van een ander ras
of een kwpn hengst hier van iemand van bokt die me wel aanspreekt^^
het is meer voor reacreatie maar natuurlijk wel beetje kunnen lopen
ik heb het laats geprobeerd met een kwpn hengst 1 jaar terug en toen
er veel geld kunnen uitgeven voor niks
ze werd niet drachtig nouja miskraam hellaas
hier wat info over mijn merrie
naam zosja van´t hakenbosch
leeftijd in april 6
geslacht merrie natuurlijk...
afstamming kwpn stamboek solitair X samber
schofth 1,70 ong
ik doe het meer omdat ik met een paard wil springen en dat met deze gewoon niet lukt..
ze is te sterk maar ik heb in de dressuur al te veel met der berijkt
mijn merrie foto´s
Afbeelding
op de 2e foto heeft ze schimmel maar zo ziet ze eruit in zomer
misschien wel handig de hele stal had het... dus aangestokken
Afbeelding

ik zat zelf te denken aan arabier fries enz ga maar verder wie kan der nog wat bij verzinnen

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:28

nou het is meer voor reacreatie ik heb dit al vakker gedaan met decor dreamcatcher maar dat werd niks dus nu wil ik gewoon voor de reacreatie en voor de lol de merrie hou ik wel voor wedstrijden zij is toch nog jong

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:32

waarom niet serieus ik zou het mooi vinden arabier erop te doen
maar vroeger had ik een fries en die was ook helemaal geweldig
maar daarom ben ik aant kijken wie weet er goede hengstn van zulke rassen ik weet er allen veel van kwpn maar dat vind ik op dit moment effe niks
bij mij gaat het ook niet om het uiterlijk ofzo het gaat om het karakter
en een fries heeft top karakter en een arabier in mijn ogen ook

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:43

graag zoek ik gewoon mensen die een leuke hengst in gedachte hebben
nu word ik zo aangekeken omdat ik me merrie met een ander ras wil
maar als andere het doen er zijn genoeg mensen die het doen
ik zoek gewoon een stel hengsten geen comentaar

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:51

Als je graag wil springen zou'k niet een fries paard doen. voor recreatie weet ik wel'n luxe fries pb.
als je graag wel een paard wil dat kan springen zou je ook en gelders paad kunnen doen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:57

gelders ben ik niet zo´n fan van
maar die fries lijkt me opzich wel wat elk paard kan springen maar op zijn eigenmanier ^^

Mootje

Re: voor mijn kwpn merrie hengst anders ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:04

TS, ten eerste is het KWPN geen ras, maar een stamboek.
Hoe predikaatrijk is de moederlijn van de merrie? Je zegt dat je al te veel met haar hebt bereikt (op 6-jarige leeftijd). Wat bedoel je hiermee?

Persoonlijk ben ik geen fan van kruisingen tussen fries/tinker/fjord/arab en warmbloed.

Wil je echt een fijn veulen? Koop er 1 ipv er zelf één te fokken. Dit is waarschijnlijk nog goedkoper ook!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:10

dat is leuk maar dat vind ik zelf niks kopen kan
maar ik heb al eens megemaakt een bevalling en wil het graasg meemaken van mijn eigenpaard dat is een ander soort ervaring

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:33

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=386836
Voor het gemak, dit is waarschijnlijk de merrie!
Als je een veulen wilt fokken bij deze merrie, zou ik toch echt voor een kwpn of nrps hengst gaan, want het is natuurlijk vrij aannemelijk dat dit veulen uiteindelijk toch voor de verkoop gaat en aangezien er al meer als genoeg "rommel" gefokt word, wat zo gezegd voor eigen gebruik is, maar uiteindelijk wegens uit éénlopende redenen toch altijd weer in het verkoop circuit terecht komt, zou ik toch eerst maar eens heel kritisch luisteren naar het advies wat hier boven staat en er niet vanuit gaan dat het rot bedoeld is, maar meer om er voor te waken dat er niet weer één of andere nieuwe "mix" onzinnig gefokt word! ;) -:)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:44

Inderdaad, de antwoorden die je krijgt, zijn goed bedoeld advies.
Een paard fokken doe je niet alleen voor de lol.

Als jij aangeeft dat je wilt springen, terwijl je merrie al niet goed springt, hoe kom je dan in vredesnaam bij een Fries of arabier-kruising???

Als je zo graag een veulentje wil, dat laten ook goed kan springen, koop er dan 1.
Die 5 minuten bevalling is het echt niet waard om een of andere rare mengeling van rassen op de wereld te zetten, waar zowel het paard als de ruiter echt niet vrolijk van wordt.
Ook dat paard zal echt niet ineens een goeie springer zijn.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 23-02-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd.

uletje

Re: [H]voor mijn kwpn merrie hengst anders ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:58

Dit is wel een beetje vreemd allemaal!

Je bent ook nog jong, wat vinden je ouders ervan? Een veulen fokken kost veel geld, en als het misgaat al helemaal! Dus het is niet meer 'even' een veulentje bij mijn merrie fokken.

Daarbij wil je een springpaard, en dan ga je aanparen met een fries of arabier?? Heel bijzonder..

Als je wat wilt zou ik haar aanparen met een springhengst, maar eigenlijk zou ik het helemaal niet doen.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:16

Weet nog wel een leuke Lusitano of Fries!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:51

ik heb wel een kruising fries enter maar denk niet dat die op 1,70 kan springen :P

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:51

fries x gelder mischien wat voor in de toekomst

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:11

Komma's en punten maken je verhaal wel wat leesbaarder...

Ik begrijp niet zo goed waarom je nu met je merrie wilt fokken. Dat doe je als je iets aan je merrie wilt verbeteren, jij wilt puur een veulen voor de ervaring van de bevalling? En omdat je recreatief met het veulen aan de slag kan als het straks te rijden is, let wel dat duurt dus nog minimaal 4 jaar! Wil je dat dan nog wel?

Kruisingen geven soms best leuke veulens, maar het blijft gokken. Grote kans dat het niets is en dan wil je het verkopen en die zijn lastig kwijt te raken. Kruisen met een ander ras gaat je geen springpaard geven ondanks de genen van de moeder. Waarom niet een jonge hengst proberen waarbij de dekvoorwaarden goed zijn, bij Zangersheide bijv. zijn dit jaar zeer goede dekvoorwaarden als je zit met het risico op een miskraam of gust paard. Maar ook daar kan je tegen verzekeren... wellicht een idee om een vruchtverzekering te nemen.

Ik blijf erbij als je perse met je merrie wilt fokken, kijk dan goed naar haar min en plus punten en zoek een geschikte springhengst die daarbij past. Kan je straks wie weet ook nog leuk springen en heb je een verbetering van je merrie zoals het hoort met fokken.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:16

ik je andere toppic zeg je dat je bang bent, voor paarden. Mischien een pony hengst???? Maar als ik jou was zou ik helemaal niet gaan fokken/gokken met deze merrie.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:04

Heb even in je profiel gekeken. Daar word het allemaal niet beter van....Sjonge is dat nu nodig om een foto van jezelf en je vriend al tongend in je profiel te zetten?
Ik zou niet gaan fokken. Je merrie heeft geen bijzondere moederlijn, en voor het "meemaken" zou ik geen risico's lopen door je merrie drachtig te maken. En al helemaal niet van een Fries, Arabier o.i.d.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:05

Je wil een springer, met je merrie kom je niet verder en dan wil je er een fries of arabier op? Mij ben je kwijt hoor :? .

Als je perse wil fokken met deze merrie zou ik voor een goed bewegende KWPN goedgekeurde springhengst gaan. Met een fries of arabier ga je je merrie iig zeker niet verbeteren.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 15:00

Viennanova schreef:
Heb even in je profiel gekeken. Daar word het allemaal niet beter van....Sjonge is dat nu nodig om een foto van jezelf en je vriend al tongend in je profiel te zetten?
Ik zou niet gaan fokken. Je merrie heeft geen bijzondere moederlijn, en voor het "meemaken" zou ik geen risico's lopen door je merrie drachtig te maken. En al helemaal niet van een Fries, Arabier o.i.d.

je moet hier dan toch wat meer op profielen kijken want der zijn er mee met zulke foto´s
maar in de moederlijn zit meer der zit ook cocktail en weet ik veel in

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:26

Kijk, dat "weet ik veel", dat is nu net de reden waarom je niet moet gaan fokken.

Dat er meer zijn met zulke foto's, dat zal wel. Ook bij die zou ik zo reageren.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:44

Je hebt een veulen gekocht vóór de lól !? :')
En je bent 16, dus je zou mischien in normaal nederlands kunnen typen? Mischien punten,komma's en hoofdletters?
En als je wilt dat mensen je serieus nemen, moet je niet aankomen met, weet ik veel, etc.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:38

dat is een jaargeleden toen probeerde we het met decor dreamcacher
we hebben der 3 keer naar van bommel gebracht maar z werd er alleen maar gestrest van als ze daar stond
en dat veulen heb ik van de pony markt gekocht en ik hem er zielig bij vond staan

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:54

ja heel zielig...zou ook een veulen fokken met jou merrie, anders vind ik het zielig. maar wel een fries erop! daar krijg je nl een goed springpaard van.. sorry maar ga asjeblieft eerst even nadenken! dit is geen fokken, dan kan je net zo goed konijntjes bij elkaar zetten... vermeerderen heet dat. maar dan op een heel verkeerde manier.