Rond 11 mei moet mijn pony bevallen. Omdat ik maandag naar Italie ga kan ik er helaas zelf niet bij zijn. Daarom ben ik opzoek naar een fijne stal waar ze kan bevallen. De merrie zou dan +- 2 weken voor de uitgerekende datum gebracht worden en zodra het veulen er is weer opgehaald. Wie weet er een goede stal?
Ze kan bij mij komen staan heb 24 uur per dag camera bewaking elke dag met of zonder andere merries en veulens de hele dag op de wei paar keer per dag kontrole dus bij mij kan t
anne_vv
Geplaatst: 07-03-10 22:57
Hoi,
Kijk eens op www.dapvanvlierbergen.nl. Een kraamkliniek. Vakkundige mensen en een geboorte alarm dat nooit vals of geen alarm geeft.
friesiszwart
Geplaatst: 08-03-10 13:42
AngelsDitch schreef:
Het wordt aangeraden om minsten 4 weken voor de datum te verhuizen. Dan kan ze nog antistoffen aanmaken van de nieuwe stal.
En dat niet alleen maar ook wennen aan de omgeving. Tevens kunnen de verzorgers aan haar gedrag wennen zodat het makkelijker te zien is waneer zij zou gaan bevallen. En mocht het tijdens de bevalling fout gaan dat er "bekende" mensen bij het paard zijn.
peach2001
Geplaatst: 09-03-10 09:53
Wij hebben ook altijd ruimte voor kraammerrie's.
Cahill
Geplaatst: 13-03-10 09:09
Eigenlijk zou je de merrie eerder moeten verhuizen. Verhuizen geeft stress en dan kan ze het veulen afstoten (in de baarmoeder).