Camarque merrie dekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skawa

Camarque merrie dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:23

hallo,
Ik overweeg om mijn camarque merrie dit voorjaar te laten dekken. Alleen kan ik nergens een camarque hengst vinden. Weet iemand een camarque hengst? Welk ras zou anders een goede combinatie zijn? ik denk zelf aan dan een andalusier of een paardje met arabisch bloed?
ben benieuwd *D

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:29

In Frankrijk staan er genoeg hengsten. Kan je niet KI doen met een hengst van daar?

Voor Andalusier hengsten kan je op onze website kijken www.rijthof.nl of heel veel andere hengsten op www.purarazaespanola.nl

Jespri

Re: Camarque merrie dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:30

Ik zou er wel een camarque opzetten zou zonde zijn van het ras. maar dat vind ik ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:41

Kijk eens wat er in Duitsland staat, zie soms verkoopadvertenties met camarque. Lijkt me dat er dan ook hengsten zijn. En anders contact opnemen met het franse stamboek.
Wil je met een ander ras kruisen kan je het beste terugvallen op berber, aangezien de camarque daar flink wat invloed van voert. Arabier kost je in elk geval een stuk koel karakter.

skawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:18

de mogelijkheid om ki te doen met een franse hengst zou ik eens moeten onderzoeken maar mijn frans is echt heel erg slecht of beter gezegd bestaat niet echt hahaha. een berber is ook wel een goed idee maar is denk ik ook niet heel makkelijk te vinden. ik ga is wat zoeken op google vanavond.

skawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:20

Rijthof schreef:
In Frankrijk staan er genoeg hengsten. Kan je niet KI doen met een hengst van daar?

Voor Andalusier hengsten kan je op onze website kijken http://www.rijthof.nl of heel veel andere hengsten op http://www.purarazaespanola.nl

jullie hebben inderdaad een hele mooie hengst staan. alleen maak ik me dan weer zorgen om de maat manous is namelijk maar 1.35 a 1.40 hoog :o

skawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:30

http://www.aecrc.com/

ik heb een website gevonden met franse hengsten. heb een email in het engels gestuurd naar die organisatie ben benieuwd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:49