[TI] BICS, Belgische Irish Cob Society.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

BICS, Belgische Irish Cob Society.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 18:56

Belgische Irish Cob Society...
De leden zullen wel al weten wat ik bedoel... Voor de niet leden zal ik het even uitleggen.
ICS is opgesplitst in Nederland en Belgie sinds dit jaar en dus heeft belgie nu zijn eigen clubblad.
Dus wat in Nl Cobstukken is, is in belgie Bics.

Ik was benieuwd wat iedereen ervan vond en of er nog meer naar de ledenvergadering gaan...

Lowara

Re: BICS, Belgische Irish Cob Society.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:30

op zich logisch, Belgie is immers een ander land.
maar aan de andere kant.. WEER een stamboek erbij? :=

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:39

het is helemaal geen apart stamboek :+
ics nederland en ics belgië werken gewoon nog samen
alleen is er sinds dit jaar een apart belgisch boekje in de 2 landstalen ipv de cobstukken, deze werd Bics gedoopt ;)
overigens werken ics nederland en ics belgië voor zowel bics als cobstukken nog steeds samen, je kan ook nog steeds met belgische cobs naar nederlandse keuringen en omgekeerd

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:41

Nee joh, ICS Belgie bestaat al een paar jaar.
Lecy heeft in haar enthousiasme de helft vergeten te schrijven.
ICS Belgie is net zoals ICS nederland een dochter stamboek van ICS Ierland.
Dit volgens de regels van de EU en Nederland en Belgie.

Zoals Ley schrijft kom ik tot de conclusie dat ICS Belgie nu zijn eigen clubblad uitgeeft.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:48

sorry voor alle opschudding... Ik bedoelde dus idd te zeggen dat het allemaal nog steeds lekker samen zit, maar dat er dus een eigen clubblad is... Zucht af en toe ben ik ook zo een muts in dingen opschrijven...
Alles zit nog steeds samen, maar dit jaar heeft belgie dus idd zijn eigen uitvoering van Cobstukken en dat heet dus Bics...

Nogmaals sorry dat ik het zo onhandig neer heb geklotst, een typische "LecyTinker" fout...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:49

aaaah ik snap hem :+ het gaat om een blad, niet een extra stamboek :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 21:53

nee, idd, het was zo wie zo al zijn eigen ding, maar valt allemaal onder het hoofdstamboek in ierland en dus is er geen bal veranderd, maar nu een eigen belgen uitvoering van het blad..
Was dus eigenlijk benieuwd wie er naar de ledenvergadering in Peer ging enzo... Maar zie dat ik dus weer voor verwarring heb gezorgd... Af en toe zou je me een draai rond mijn oren geven, omdat ik dan zo graag ergens over wil kletsen dat ik dus maar halve openingsberichten weet neer te planten...

*Gaat in de strafhoek staan*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:11

ik kan niks zeggen over het blad :+ want ik heb het zelf in elkaar gestoken :P

maar naar de ledendag komen wij iig ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:34

Frenia, ik zag het idd, heb er erg van genoten...
Was uiteraard alleen weer teweinig om te lezen... Misschien de volgende keer een soort van boek editie?
Zou het alleen niet makkelijker en goedkoper zijn als iedereen aan zou geven of dat ie een NL of een FR editie zou willen hebben. Dan kan er meer info in of minder bladzijdes.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:49

heb daar ook al aan zitten denken :j zal het eens voorstellen aan het bestuur ;)
het probleem is dan echter helaas weer dat je daar weinig respons op krijgt... slechts weinig leden reageren op oproepen en dergelijke, zelfs als het om de taal gaat waarin ze hun correspondentie willen :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 09:20

frenia schreef:
heb daar ook al aan zitten denken :j zal het eens voorstellen aan het bestuur ;)
het probleem is dan echter helaas weer dat je daar weinig respons op krijgt... slechts weinig leden reageren op oproepen en dergelijke, zelfs als het om de taal gaat waarin ze hun correspondentie willen :+

Ik moet zeggen dat toen ik mijn lidmaatschap betaalde dat ik dus ook niet alle informatie erbij vermeld had die gevraagd werd, dus een wonder dat dat allemaal goed is gekomen (weet dat dit danzij de lieve mensen bij ISC is die dus extra werk hebben verricht om het allemaal toch goed te laten verlopen).

Maar zou je niet zoiets kunnen doen, in het volgende stuk van Bics, dat iedereen Bics in de taal krijgt van zijn provincie, tenzij deze duidelijk aangeeft dat zij hem graag in een andere taal zou willen hebben?
Dus dat houd in dat ik in Henegouwen hem in het frans zou krijgen, tenzij ik meld dat ik hem in het nederlands zou willen hebben.
En ongekeerd, dat iemand in Oost Vlaanderen hem in het nederlands zou krijgen, tenzij ze te kennen geven dat ze hem in het frans willen?
(enigste foutje in deze theorie is dat de duitstalige dan alleen een keuze hebben in frans of nederlands...)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:25

in de bics nu stond een oproep voor de duitse leden of die hem in het duits zouden willen
tot op heden geen enkele reactie :+
denk eigenlijk niet dat er veel duisttalige leden zijn :n

Emil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:57

Hi! I am from Germany... We have also the album ICS... In Germany it calls ICS Bayern, but it belongs to the ICS NL... We also recieve the Cobstukken from the ICS NL...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:35

Ja, alle ICS NL Mitglieder (also die aus deutschland, frankreich, schweden...)bekommen die Cobstukken
ICS Belgien ist jetzt seit 2010 zum ersten mal mit ein eigenes magazin gestartet, das erhalten nur die ICS Be Mitglieder.

Emil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:56

Ah ok ich verstehe :D Das wäre auch eine schöne Idee für Deutschland ;)

Tucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:52

hallo,
hoe kan ik dat magazine krijgen? Moet ik me lid maken?
Weten jullie hier meer over?
Ik heb sedert half januari een tinkerveulen, dat opgenomen is in het ICSN is dat dan ook voor België?
Hoe kan ik meedoen aan de keuring in Torhout? Weten jullie dat en wat moet mijn veulen tegen dan kunnen? Hij zal dan twee jaar en enkele maanden zijn.
Bedankt,

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:23

Hallo Tucky

Om het magazine BICS te ontvangen moet je lid worden van ICS België
www.irishcobsociety.be
Als je wilt deelnemen aan een keuring, moet je eveneens lid zijn.
Lidmaatschap kost 42 euro per jaar.

Indien je in Nederland woont, kan je lid worden van ICS Nederland uiteraard.
Je kan dan ook gewoon deelnemen aan Belgische keuringen (zoals in Torhout) en krijgt dan de Cobstukken ipv de BICS toegestuurd.