Hoeveel zou ze waard zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosborstel

Hoeveel zou ze waard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:36

Hallo,
hopelijk staat dit bericht hier goed... wil je anders temmen?
er is een paardje waar ik helemaal gek op ben. Zo gek dat ik er serieus over na zit te denken om haar te kopen. Dus ben al over het een en het ander na aan het denken (zoals stalling etc.) Maar hoe duur zal ze ongeveer zijn? Ik heb het namelijk nog niet aan de eigenaar gevraagd (ze is een manegepaard, ik weet niet of ze wel te koop is) maar STEL DAT..?

Hier wat informatie over haar;
Zwarte merrie, geboren op 18 maart 2001. Ze heeft 3 jaar geleden een mooi en gezond veulen gekregen. Ze is wel afgekeurd op haar voorbenen, dus ik zal nooit echt wedstrijden met haar kunnen rijden en nooit echt ver kunnen komen met dressuur. Daarnaast KAN ze wel redelijk mooi lopen, maar in de lessen wordt ze 9 van de 10x met bijzet gereden aangezien ze echt sterk is. En ze zit haar achterhand er heel slecht onder. Ze is een echte merrie, kan soms behoorlijk bitchy zijn.
Ze is vaak hengstig en heeft daar best veel last van. Ook is ze behoorlijk koliek gevoelig, in het verleden heeft ze al diverse koliekaanvallen gehad (hier is ze ook voor geopereerd) maar als ze elke dag uit haar stal komt, op vlas staat en oppassen met de kwaliteit van het gras, heeft ze er eigenlijk geen last van. Ze is geen allemandspaard; ze kan niet met elk paard omgaan en in de bak is het ook niet verstandig om te dicht achter haar te rijden.

http://94.100.121.206/546000001-5460500 ... _avck.jpeg
(zo loopt ze vaak niet onder zadel :o )
Hoe dan ook, ik ben wel helemaal gek van haar!
Wat zou ongeveer de vraagprijs kunnen zijn? (dan weet ik ongeveer waar ik aan moet denken)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:40

Volgens mij heb je hier een taxatietopic voor.
Zelf zou ik zo'n paard lekker laten staan. Klinkt niet als heel fijn rijpaard of een paard waar veel toekomst in zit. Eerder als een paard waar je een hoop kosten aan kan krijgen.
Ik zou er dan ook slechts een laag bedrag voor neerleggen.

Anoniem

Re: Hoeveel zou ze waard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:44

Zelf zou ik niet meer dan 900 euro voor zo'n pony betalen.. :)
Niet omdat ze niet mooi is, maar om haar (ws) koliekgevoeligheid, haar afgekeurde benen en haar eigenzinnige karakter.
Maar als je echt om zo'n pony geeft en zeker weet dat die pony ook zoveel om jou geeft, maakt het niet uit wat ze wel of niet kan.
Je moet wel extra rekening houden met toekomstige dierenarts bezoekjes. :j

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:46

ze zal best wat voor je betekenen maar het isniet verstandig.. ze gaat waarschijnlijkeen hoop geld kosten en misschien wel heel veel verdriet!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:49

charissiej schreef:
ze zal best wat voor je betekenen maar het isniet verstandig.. ze gaat waarschijnlijkeen hoop geld kosten en misschien wel heel veel verdriet!

mee eens, dan kan je denk ik beter kijken naar een gezonder paard... is niet om banketstaaf te doen hoor! maar ja koliek gevoelig en afgekeurd op dr voorbenen, klinkt allemaal niet zo positief.

Maar goed het ging hier om de waarde ;) ga met koudbloedkim mee rond de 900 en eigenlijk nog wel wat minder..

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:55

Een paard van 9 jaar oud, afgekeurd op d'r voorbenen? Da's wel erg snel. Lijkt me niet slim om te kopen.. Je kunt d'r wel heel lief vinden enzo, maar grote kans dat je over een jaar toch bedenkt dat je wedstrijden wilt rijden of andere dingen die niet kunnen met haar benen. Dan krijg je misschien spijt en moet ze weer weg. Zie maar eens een paard te verkopen dat afgekeurd is; onmogelijk.
Is er geen optie om haar te verzorgen/leasen voor langere tijd?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:09

Ik heb even geinformeerd naar mensen die de merrie al langer dan vandaag kennen (lees; vanaf haar 3e), niet de eigenaar. Ze denken dat ze nog M (en misschien Z) kan lopen, dit ben ik echter niet van plan zoveel ambitie heb ik niet. En ik zou nog heel lang plezier van haar kunnen hebben ;)
Een echte koliekaanval heeft ze al een paar jaar niet meer gehad, een half jaar geleden een hele kleine (maar na een uurtje aan de longeerlijn was deze ook weer helemaal goed over). Waarschijnlijk was het gras te goed zeg maar.

Mijn bedoelingen zijn niet om echt verder te gaan met wedstrijden, maar gewoon lekker van haar genieten :+:
Even weer ontopic ;); hoeveel zou ze waard zijn?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:20

Ik zou het absoluut niet doen, snap best dat je helemaal weg bent van dit paard maar dit gaat je heel veel verdriet en geld kosten.
Als het paard nu al is afgekeurd op haar voorbeen krijg je het de verzekering niet in en dat lijkt me toch wel een must met zo'n medische historie je gaat hier nl leeg op lopen als er iets gebeurd.
Heb er zelf ook eentje staat weliswaar is die aardig op leeftijd maar ik kan je zeggen van elk klein detail kan hij koliek krijgen en daar wordt je niet vrolijk van en je portemonnee allerminst. Als het paard op zo'n jonge leeftijd al het een en ander mankeert lekker laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:11

Als ik nog een tip mag geven; doe wat je hart je ingeeft en maak daarnaast (samen met je ouders?) een berekening van de kosten die je denkt kwijt te zullen zijn.
Verdubbel het eindresultaat en als je het dan nog kunt betalen zie ik geen reden om het niet te doen.
Je hebt geen ambities in de sportwereld en elk paard kan koliek krijgen of kreupel raken.
Van elk paard krijg je hoe dan ook ooit een keer verdriet, want ze hebben niet het eeuwige leven.
Maar meestal wegen de mooie momenten een stuk zwaarder.
Denk er goed over na want het zou heel jammer zijn als je haar uiteindelijk weg zou moeten doen omdat je het tóch niet kunt betalen.

En wat ik al eerder aangaf; hooguit 900 euro. :j
Weet je ondertussen al of ze echt te koop is en wat ze voor haar vragen?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:40

Ik heb het vandaag gevraagd, maar ze is van zijn moeder.
Ik weet niet of ze haar echt weg willen doen..
Dus het is duimen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:46

Succes.. +:)+

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:32

Dankjewel :D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:37

Dat paard (waar ik helemaal gek op ben) loopt mee in de lessen, met bijzet anders is ze te sterk.
Ik ben benieuwd of ze haar willen verkopen en hoeveel ze er voor vragen. Ik denk dat ze er echt teveel voor zullen gaan vragen ;(

Sowieso meer dan 900 euro. Ik denk/verwacht zo'n 2000 euro.

Nog meer mensen die willen taxeren (zo heet dat toch..?) ;)?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:08

Persoonlijk zeg ik ook niet meer dan 900. Heb je geen foto's of filmpjes van haar onder het zadel?
En heeft ze goede papieren en dus ook enige fokwaarde?

2000 euro vind ik erg veel voor een paard wat toch best wat "probleemjes" heeft.
Wil je het paard echt kopen laat het dan wel van te voren door een DA nakijken zodat hij je advies kan geven over de risico's.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:25

Ik schat zo'n 1000 a 1100 euro..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:21

Omdat er centrale taxaties zijn en aangezien het niet de bedoeling is om zonder toestemming van de eigenaar een paard te taxeren op bokt, gaat hier een slotje op.