IBOP met oudere merrie of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

IBOP met oudere merrie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:23

Het gaat om:

Merrie uit 2004
Nog niet zadelmak
A-registermerrie (Duitse vader), in KWPN stamboek opgenomen
PROK-goedgekeurd

De eigenaren willen haar graag keur/elite oid krijgen. Hiervoor zal ze een IBOP test moeten lopen. (Correct me if I'm wrong, ik ben hier niet zo in thuis). Ze willen ook het sport-predikaat erbij, dus we zijn nu bezig om dr zadelmak te maken.
Op wedstrijd, en dus naar het Z2 rijden gaat dus sowieso gebeuren. Dat is ons gezamelijk doel.

Maar heeft het (ook gezien het feit dat we wel naar het Z2 gaan *ooit* ) zin/ is het nodig om met haar nog een IBOP te rijden?
De IBOP zal ze pas kunnen meelopen in het voorjaar 2011 (merrie is nu drachtig en dus nog niet zadelmak..).
Laatst bijgewerkt door Fredt op 19-02-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: IBOP met oudere merrie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:26

IBOP is dan waarschijnlijk de kortste weg. Daar aansluitend kun je haar in het stamboek op laten nemen en eventueel ster laten verklaren als ze daar genoeg punten voor haalt.
Pas als dat gelukt is kan je naar de CK voor Keur/Elite

Of er een maximum leeftijd aan een IBOP zit weet ik eigenlijk niet. Het is een voorwaarde voor reg. A merries dus misschien wel niet.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:27

Ze al wel gekeurd en in het stamboek opgenomen trouwens. Dat ben ik vergeten in de beginpost te zetten!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:28

Ik heb mijn merrie uit 2003 afgelopen december voor de IBOP en gelijk stamboekopname gedaan. En is geslaagd en ster verklaard. Hou er wel rekening mee dat ze bij een oudere merrie meer vragen qua moeilijkheidsgraad oefeningen. Mijn merrie is voor het springen gegaan.
Ze zijn wel wat kritischer. Als je beide doet dan kost je dat 2x het inschrijfgeld. Staat niet op de site. Ik zou dan wel gelijk beide doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:04

Fredt schreef:
Het gaat om:

Merrie uit 2004
Nog niet zadelmak
A-registermerrie (Duitse vader), in KWPN stamboek opgenomen
PROK-goedgekeurd

De eigenaren willen haar graag keur/elite oid krijgen. Hiervoor zal ze een IBOP test moeten lopen. (Correct me if I'm wrong, ik ben hier niet zo in thuis). Ze willen ook het sport-predikaat erbij, dus we zijn nu bezig om dr zadelmak te maken.
Op wedstrijd, en dus naar het Z2 rijden gaat dus sowieso gebeuren. Dat is ons gezamelijk doel.

Maar heeft het (ook gezien het feit dat we wel naar het Z2 gaan *ooit* ) zin/ is het nodig om met haar nog een IBOP te rijden?
De IBOP zal ze pas kunnen meelopen in het voorjaar 2011 (merrie is nu drachtig en dus nog niet zadelmak..).

A register zonder prestatie kan niet in het stamboek opgenomen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:27

In een Duits stamboek misschien, maar idd niet in het KWPN
Of de merrie moet al iets gelopen hebben wat de eigenaren niet weten.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:49

[***] schreef:
In een Duits stamboek misschien, maar idd niet in het KWPN
Of de merrie moet al iets gelopen hebben wat de eigenaren niet weten.

Waarschijnlijk voorlopig stamboek, wel naar de keuring geweest maar nog niet aan de aanvullende eisen voldaan.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 10:11

Ze is inderdaad voorlopig stamboek, mits ze dus een test heeft gelopen, dan wordt ze opgenomen.
Heb het gisteren nog even nagevraagd!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:16

A register (met kwpn vader die voor EU is goedgekeurd) kan wel opgenomen worden in het kwpn stamboek dmv IBOB.
Ik heb er zelf ook 1 staan, die had net te weinig punten (als 3 jarige) in het verrichtingsonderzoek in deurne(ze was nog te ritselig wat punten kostte)
Ik laat het maar zo,doe het niet meer over.