Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Authentic schreef:Ouders van de merrie maakt niet uit, als zij vos is kan zij nooit zwart doorgeven. Als de hengst zwart geboren is kan hij zwart doorgeven en heb je minstens 50% kans op een zwarte basis (maar je hebt ook 50% kans op verschimmelen).
jorik schreef:Ah, dan hoop ik op verschimmelen!
Fijn, dan weet ik ook dat Ruby gelukkig geen zwart door kan geven.
Hopen op een witte dan! Maar goed, een goed/mooi paard heeft geen kleur, als het maar gezond is.
Dank je wel!

Amalarab schreef:Authentic schreef:Ouders van de merrie maakt niet uit, als zij vos is kan zij nooit zwart doorgeven. Als de hengst zwart geboren is kan hij zwart doorgeven en heb je minstens 50% kans op een zwarte basis (maar je hebt ook 50% kans op verschimmelen).
Ik dacht dat een vosmerrie met zwarte ouders gekruist met een homozygoot zwarte wel weer een zwart veulen kan geven? Maar ik weet er niet zoveel van hoor!
(ben stiekem wel verzot op zwarte arabjes!)

Authentic schreef:goeroe schreef:Daarnaast kun je nog een bruine of een zwarte krijgen, hoe groot die kansen zijn ligt er aan of de ouders het agoutigen hebben.
Bruin zal 't niet worden. De merrie heeft 2 zwarte ouders dus kan geen agouti hebben en de vader is zwart geboren.

Ik zou zweren dat er 'blk' bij stond!