Sinds een paar maanden ben ik in bezit van een Quarter (kruising?) merrie zonder papieren Volgens de paardentandarts (die veel afstammelingen heeft gezien) stamt ze mogelijk af vanTabasco Tari Heb wat foto's/filmpje opgezocht en ze lijkt er iid veel op De uitstraling/uitdrukking de korte vacht met koperglans Ik zou dit graag willen weten Hoe kan ik dit het beste aanpakken Eerst bij de merrie DNA af laten nemen en dan?
gambler09
Geplaatst: 18-02-10 12:08
hoi, als je idd dna van je merrie af laat nemen kan dat vergeleken worden met het dna van tabasco tari. ik heb het dna toen eens laten afnemen van mijn toemalige rijpaard, en ben zo achter zn vader gekomen. kosten waren rond de 40/50 euro dacht ik. maar je krijgt er wel een half papier voor terug.. in geval van tabasco kan je daar zeker blij mee zijn!!
unamie
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 12:41
Dank je wel voor je reactie! Moet ik dan bij de eigenaar van Tabacco Tari zijn of ergens anders? Bestaat er ook een data bank die automatisch meerdere hengsten vergelijkt?
ja bij mij was er idd ook een vermoedelijke vader, ik moest toen haren incl haarzakjes opsturen naar het stamboek. ik zou als ik jouw was even informeren bij de nqha. ik denk dat die je wel verder kunnen helpen! ik had trouwens zelf ook een nakomeling van tabasco, helaas hebben we die in dec moeten laten inslapen ivm een gebroken been. nu is er van hem een nakomeling op komst..
Ik zou ten eerste Charlotte los opbellen van trainingsstal madelpolder , die regeld de dekkingen van Tabasco , zij weet dan zeker van die dekking af en kan je misschien verder helpen
Sterker nog, Tabasco Tari staat tot zeker maart van dit jaar op Madepolder, dus je kan m real live bewonderen en de eigenaar eventueel spreken. Ik weet niet of Charlotte de dekkingen regelt, volgersn mij is dit JHurgen Pouls zelf. Misschien dat Charlotte uit het verleden wel iets weet, maar tabasco heeft aardig wat nakomelingen volgens mij.......