Het standaard geven van extra biest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Het standaard geven van extra biest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 09:43

Hoe denken jullie daarover?
ik heb kennisen die altijd een flesje biest geven, nog terwijl het veulen ligt.

Nu is het zo dat ik voor het geval er iets op zou doen een pot biestmelkpoeder heb liggen, deze is dit jaar aan de datum en daarna moet ik hem dus weggooien, nu overweeg ik om het extra aan het veulen te geven, maar toch houd iets me tegen, he is niet erg natuurlijk namelijk....

Graag hoor ik meningen van anderen.
Groeten Lien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:51

De biest van de moeder is nog altijd het [naam], als dat er is zou ik geen melkpoeder geven.
Ik heb een enkele keer bij een groot veulen dat niet snel ging staan na een zware bevalling een beetje biest van de merrie gegeven, daar worden ze toch warm van en ze krijgen de energie om het zelf te proberen. Maar als alles voorspoedig gaat dan is het devies merrie en veulen zoveel mogelijk met rust laten en dus ook niet gaan voeren.

Anoniem

Re: Het standaard geven van extra biest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:52

O en als je wil voorkomen dat je weer een zakje biest hebt liggen dat over de datum gaat, melk een paar kleine potjes biest uit en vries die in voor volgend jaar. Dan doe je hetzelfde en gooi je de biest van het vorige jaar weg.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:19

[***] schreef:
O en als je wil voorkomen dat je weer een zakje biest hebt liggen dat over de datum gaat, melk een paar kleine potjes biest uit en vries die in voor volgend jaar. Dan doe je hetzelfde en gooi je de biest van het vorige jaar weg.

Dat heb ik al eerder gehoord maar ik ben dan toch een beetje bang dat de merrie niet voeldoende overhoud, of zou dat niet zo zijn?

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:02

[***] schreef:

Is dat na een jaar echt nog goed van kwaliteit? (Mensen)moedermelk kun je ook beter niet meer geven aan je baby als het langer dan 3 maanden ingevroren is geweest. Met oog op vitaminen ed die dan verloren zijn gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:06

Misschien kun je het aan een veulenopvang geven? Daar hebben ze er vast wel wat aan.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 16:40

Judith_ schreef:
Misschien kun je het aan een veulenopvang geven? Daar hebben ze er vast wel wat aan.

Volgens mij zitten die hier niet in de buurt....

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:03

zo lang alles goed gaat lijkt mij dit echt onzin, bij een normale geboorte lekker afblijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:37

sjappe schreef:
[***] schreef:

Is dat na een jaar echt nog goed van kwaliteit? (Mensen)moedermelk kun je ook beter niet meer geven aan je baby als het langer dan 3 maanden ingevroren is geweest. Met oog op vitaminen ed die dan verloren zijn gegaan.

Wat denk je dat er gebeurd met die gedroogde biestzakjes?

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:23

[***]: Wil je dan beweren dat baby-melkpoeder ook niet genoeg vitaminen ed meer bevat? Dat wordt toch gecontroleerd op dat soort dingen? Biest-poeder dan toch ook?