Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Neonlight schreef:Ik weet niet of alle hengstenstations op hengsten van buiten af zitten te wachten. Ik weet dat Stal Bessemeind in Gilze wel hengsten van buiten af laat springen, maar dat is wel een eindje weg voor je.
CrazyCat schreef:Ik heb een jonge rocky mountain horse hengst die ik dit jaar voor het amerikaanse stamboek wil aanbieden voor goedkeuring als dekhengst.
Hij zou zeker wat kunnen bijdragen aan het ras binnen Europa, maar dan komt natuurlijk gelijk het verzoek van mensen of dit via KI kan.
Nou heb ik geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
Ja je zoekt een dekstation waar je met je hengst terecht kan. Die leren ze op een bok springen en vangen het op.
Maar de uitdaging begint al met het vinden van een dekstation.
Wat zijn de beste opties voor verzending binnen Europa en hoe gaat zoiets in zijn werk?
Ik neem aan dat je vast zit aan frozen semen en dat heeft ook mijn voorkeur, omdat de hengst dan niet zo lang op het dekstation hoeft te blijven.
Maar natuurlijk hoor ik ook graag andere opties. Regelt zo'n dekstation ook verzending en internationale afhandeling etc.
Ik zit zelf in Assendelft - Noord-Holland, weten jullie dekstations waar ik terecht zou kunnen?
Natuurlijk is het voor mij erg belangrijk dat mijn ventje in goede (paardvriendelijke) handen is, maar beperkte aftsand is i.v.m. langs gaan natuurlijk een grote plus..
Aan wat voor kostenplaatje moet ik globaal denken? Hij heeft als proef vorig jaar mijn merrie gedekt, dus alles werkt naar behoren en weet hoe het springen werkt op een echte merrie.
lianne125 schreef:op het VCHN te slootdorp kun je ook te dekken met je hengst. hun vangen het op en verwerken het en zorgen dat het op plaats van bestemming komt.