Hoi, als je een pony hebt met A ouders, dan is je pony in eerste instantie een sektie A. Dat betekent dat je tot de drie jaar mee moet doen in de sektie A.
Als hij in de B maat valt (boven de 1.22m), dan zal je hem dus eerst moeten laten overschrijven naar de sektie B, wanneer je hem dan in de sektie B kan aanbieden voor de keuring. Maar je pony wordt pas gemeten als die drie jaar is.
Ik weet niet precies hoe het werkt bij de WPCV, maar bij het NWPCS moet je eerst de pony aanbieden op de keuring in de eigen sektie. De pony wordt dan eerst gemeten. Als de meter bevestigt dat je pony boven de maat is, dan kan de pony die keer niet meedoen, maar heb je de mogelijkheid om de pony over te schrijven naar de sektie B. Het jaar daarop mag je dan de pony aanbieden voor de sektie B keuring.
Maar eerst zou ik nog maar eens kijken naar de maat van je pony. Het lijkt me sterk dat een 1,5 jarige al over de maat gegroeid is uit A ouders. Staat er op zijn papier dat hij sektie B is? In dat geval moet een van de ouders een sektie B zijn, anders klopt het verhaal niet helemaal.