wie kan mij adviseren in een keuze voor een hengst voor mijn Burggraaf * Rex Magna keurmerrie. 1.75 m hoog
met de volgende wensen:
* behoud van flinke maat * behoud van de beweging * versterking van het achterbeen (merrie is iets sabelbenig en mag wat meer kracht en gedragenheid hebben achter) * lang voorbeen * dressuurrichting * werkwillig, maar eerlijk en goed rijdbaar karakter * normaal dekgeld
Laatst bijgewerkt door petraaken op 18-02-10 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:tag toegevoegd.
petraaken
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=623059 volgens de regels van dit forum moet je nog even een goede Standfoto en/of bewegingsfoto/filmpje plaatsen van de merrie
Ola_1996
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 20:40
flashlover
Geplaatst: 19-02-10 12:35
ZIZI-TOP Tango x Ferro - Geboren: 2004, Bruin, H.: 1.68 m
Zizi-Top, de overtuigende winnaar hengstencompetitie 2008/2009. Ook met een zeer goede afstammelingen rapportage deed Zizi-Top van zich spreken. Beter kan Zizi-Top zich niet bewijzen. Hij werd als 3-jarige ook heel positief op exterieur omeschreven, o.a. rijtypische hengst met aansprekend type, correct gesteld beenwerk met een goed fundament.
ZIjn vader Tango combineert het bloed van de beide preferente hengsten Jazz en Contango. Moeder Litchy (v: Ferro) is succesvol in de sport en fokkerij en Keur Preferent Sport- (dr). Zij is eveneens moeder van de KWPN hengst Painted Black.
Onderzoeksrapport: Zizi-Top is een eerlijke en betrouwbare hengst met een zeer goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver en goed van ruimte, 9.0. De Draf is lichtvoetig, goed van ruimte en gedragen, 8.0. De galop is goed van ruimte en krachtig, 8.5. In beweging heeft Zizi-Top een goede houding, veel souplesse en een goede balans. Als dressuurpaard heeft Zizi-Top veel tot zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Is dit niet iets voor jou paard? hoe duur hij is weet ik niet maar dan moet je maar even op http://www.qvanerp.com kijken