[H]Dekadvies Rousseau x Farrington

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

[H]Dekadvies Rousseau x Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 23:16

Gribaldi was de keuze voor 2010 voor mijn vlg. Keur Prok merrie van Rousseau x Farrington x Garant x Lucky Boy.
Omdat Gribaldi uitsluitend nog DV verkrijgbaar is, wil ik me ook orienteren op andere hengsten.

Wat zoek ik en wat wil ik in mijn veulen:
- veredeling
- mooi hals/schouderpartij (geen onderhalzen)
- sterke galop behouden
- bewerkbaar karakter
- goed achterbeengebruik
- gemakkelijk sluiten, geen grote beweger

Dekgeld of stamboek speelt geen rol. Voorkeur gaat wel uit naar een KWPN (geregistreerde) hengst.
In mijn profiel staan een aantal foto's. Hier was ze drachtig.

Hoor graag jullie aanbevelingen, met onderbouwing graag :D .
Laatst bijgewerkt door petraaken op 18-02-10 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:27

Voor veredeling denk ik aan hengsten als Apache, Tuschinski, Vivaldi en Jazz himself. Van de eerste is nog weinig bekend, wel goed afstammelingenrapport, tuschinski fokt ze erg luxe...maar de maat is dan wel n aandachtspunt, hoe groot is de merrie? Uphill voldoet ook aan de eisen die je stelt..al zal die denk ik geen halslengte meegeven.

petraaken

Re: [H]Dekadvies Rousseau x Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:01

Moderatoropmerking:
Graag nog even een goede standfoto en/of bewegingsfoto/filmpje

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:08

_Tomba_ schreef:
Voor veredeling denk ik aan hengsten als Apache, Tuschinski, Vivaldi en Jazz himself. Van de eerste is nog weinig bekend, wel goed afstammelingenrapport, tuschinski fokt ze erg luxe...maar de maat is dan wel n aandachtspunt, hoe groot is de merrie? Uphill voldoet ook aan de eisen die je stelt..al zal die denk ik geen halslengte meegeven.

Bedankt voor je reactie. Apache is interessant, mooie veulens van gezien. Mijn merrie is ruim 1.70m. wel uit een 'kleine' moederlijn. Tus geeft de halzen nogal eens diep uit de borst. Vivaldi en Uphill, heb toch veel gezien de in de beweging niet helemaal goed coordineren, dat is toch wel belangrijk. Jazz zou een optie kunnen zijn, wel is de galop een aandachtspunt en of Jazz dat zelf vererft?
Je merkt het al ik ben best veeleisend. Dus de keuze wordt nog lastig :D .

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:04

Vreemd dat hier verder niemand reageert, lijkt me een fijne merrie! Jazz zal inderdaad de galop niet verbeteren, maar ook niet slechter maken! De Jazzen hebben meestal toch wel 3 goede gangen. Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:12

sandradeboer schreef:
_Tomba_ schreef:

Bedankt voor je reactie. Apache is interessant, mooie veulens van gezien. Mijn merrie is ruim 1.70m. wel uit een 'kleine' moederlijn. Tus geeft de halzen nogal eens diep uit de borst. Vivaldi en Uphill, heb toch veel gezien de in de beweging niet helemaal goed coordineren, dat is toch wel belangrijk. Jazz zou een optie kunnen zijn, wel is de galop een aandachtspunt en of Jazz dat zelf vererft?Je merkt het al ik ben best veeleisend. Dus de keuze wordt nog lastig :D .

nee! ik vind dat een aandachtspunt bij jazz de stap en zeker de galop is!
wat vind je van andretti?? ja dan fok je terug op ferro, maar dat is iets wat ik niet erg zou vinden.. hij kan wel alles verbeteren wat je op je lijstje hebt staan...

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 15:13

@essiesilly de keuze is inmiddels op United gevallen. Hij heeft zich reeds bewezen als vererver, dus dat heeft bij mij nu de voorkeur. Na de Voice die te vroeg overleden is, heb ik nog geen nafok van haar. Ik wil graag eerst zien wat ze fokt, bij een bewezen hengst. Ga me nog wel even verdiepen in Andretti, vind het wel een hele mooie hengst!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:10

Lijkt mij goed om foto's te plaatsen want hoe moeten we anders een beeld krijgen van jouw paard?

En daarvoor advies geven?

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:12

SantaCruz schreef:
Lijkt mij goed om foto's te plaatsen want hoe moeten we anders een beeld krijgen van jouw paard?

En daarvoor advies geven?

Er staan foto's in mijn profiel.

Ik heb inmiddels een keuze gemaakt! Het wordt United voor dit jaar.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:55

Heb je ook vrije bewegingsfoto's?

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:29

De keuze is gemaakt!!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:33

Let wel op de keuze bij United dat je merrie zelf een sterke rug/ lende partij heeft, dat is bij United echt een aandachtspunt ;)

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:41

DiamondHorse schreef:
Let wel op de keuze bij United dat je merrie zelf een sterke rug/ lende partij heeft, dat is bij United echt een aandachtspunt ;)

Gelukkig heeft ze dat. Sterker nog, zou het liever wat weker zien. Misschien is United daarom wel een extra goede keuze, maar de tijd zal het leren ;-).

Bedankt voor de tip!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:43

DiamondHorse schreef:

By the way, wat heb jij een gave vos zeg!!!!

Qua bovenlijn lijkt mijn Rousseau veel op jouw vos.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:46

:o Thanks! Nou dan komt dat vast goed! Wij hebben United ook nog in overweging gehad voor deze merrie! Maar we gaan dit jaar waarschijnlijk toch weer naar van Norel ;)

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:24

Wel zo sympatiek om jullie te melden dat we voor Krack C gaan i.p.v. United.
De keuze is nu echt definitief :-)!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:43

haha zeker weten dat het definitief is ? ;) en waarom eerder voor krack en niet united?

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:52

essiesilly schreef:
haha zeker weten dat het definitief is ? ;) en waarom eerder voor krack en niet united?

:D, Ben een echte Weegschaal..
Je vraag is terecht. Ik heb héeel veel foto's, filmpjes bekeken van United. Het valt me op dat er ook regelmatig wat minder chique beestjes bij zitten en ik heb nu eenmaal een merrie met Ferro/Farrington en Roemer bloed. Dus 'bloed' mag ze hebben. Vandaar zowiezo de keuze voor een Krack C nazaat in eerste instantie.

Maar wat de doorslag gegeven heeft; toevalligerwijs heb ik afgelopen week twee jonge Krack C's mogen rijden en wát een fijne beesten zeg! Ik was helemaal verkocht. Dat was het laatste zetje in de richting van Krack C zelf.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:19

Ook goed toch +:)+ Succes ermee!!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:53

Dankje!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:06

Fijn dat je nu een definitieve keuze hebt gemaakt!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:40

Topic voldoet niet aan de regels en er is al een hengst gekozen, hier een slotje