Quinar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pouttre

Quinar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:49

Hallo,
Ik had graag wat meer informatie over quinar gehad, ik ken enkele van zijn nakommelingen bv quick nick, maar ik had ook wat meer info gewenst bij welk type merrie hij past en wat hij voornamelijk doorgeeft van karaktereigenschappen, bewegingen, en springtechniek.
Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen ;)

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:15

Ik heb zelf een 5 jarige merrie van Quinar
Ze zijn bijna allemaal bruin van kleur en bijna uitsluitend meer dan 1m65. IK heb nog maar 1 klein paard gezien. Quinar geeft veel vermogen mee en springtechniek.
Enigste min punt is karakter; Ze zijn niet bestemd voor gewone ruiters, ze hebben een echt alme karakter, moeilijk in omgang en moeilijk in de mond (om te berijden);

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:28

Mijn vriend heeft een bruine Quinar merrie (uit Darco), die heeft ook genoeg maat (1,70), is wel gemakkelijk te rijden en heeft een fijne mond, een heel chique verschijning. Genoeg vermogen en een goede techniek. Ze heeft als 4-jarige een heel mooi veulen gehad van Wunderboy van de Zuuthoeve. Wegens kwetsure terug in de fokkerij ingezet, ze is nu drachtig van Clintissimo Z.

lianne125

Re: Quinar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:15

ik heb op mijn stage met enkele quinar's gewerkt. stuk voor stuk mooie paarden met maat en zeer goed springen maar vreselijke draken met rijden. in omgang verder wel lief totdat ze dus aan het werk moeten.