ervaringen met boomloos of leren boom op een barokke paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

ervaringen met boomloos of leren boom op een barokke paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 12:46

Graag hoor ik de ervaringen van ruiters betreffende boomloze, of leren boom zadels .

hoe zit je er in?
schuift het zadel op de ronde rug?
hoe beweegt het paard eronder?

in http://www.ollashop.com is binnenkort een zadel te verkrijgen met een lederen boom

de Hidalgo, zowel in dressuur /vz als spaans. (met ook kussens te verkrijgen van 42 cm, voor de extreem korte paarden/ponys)
tevens komen er testzadels beschikbaar.
echter zou ik graag jullie ervaring willen horen en wat er anders of beter zou kunnen.

HippoLogic

Re: ervaringen met boomloos of leren boom op een barokke paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:31

Ik heb goede ervaringen met een boomloos (Heather Moffett zadel: Phoenix) op een Fries en ook op een Haflinger.

Het zadel blijft goed op zijn plek liggen, maar kan naar links en rechts schuiven als je in onbalans zit. Maar dit lost zich vanzelf op zodra je je gewicht beter verdeelt over je zitbeenknobbels. ;)

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:16

Ik heb zelf een barefoot cherokee.. Na heel veel boomzadels geprobeerd te hebben op mijn Shire Jim kon ik geen passende vinden. Daarbij komt nog eens dat hij nog flink in de breedte en zeker een paar cm in de hoogte moet groeien..

Ik vind het recreatief rijden heerlijk met dit zadel. Lekker warm en relaxed. Maar in de les, vind ik het waardeloos en wil als Jim uitgegroeid is nog even kijken of ik een passend zadel kan vinden voor in de lessen.. voor nu zal ik het gezien zijn bouw en groei nog even in de lessen moeten doen met de boomloze..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:27

Ik heb een semi boomloos zadel met een vilten boom/versteviging erin.
De trekker pro endurance adjust.
Hij ligt op mijn tonnetje met boommaat 40 en een max draagvlak van maar 40 cm, dus echt extreem kort.

Ligt zuper, stevig en schuift niet, rij ook met een banaansingel.