Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
willem05 schreef:manege...??????????
nooit!
moet die arme ouwe rakker nog uuren met beginners op zijn rug lopen tot dat hij dood neervalt!!!!!
nog niet misschien....
nooit!
moet die arme ouwe rakker nog uuren met beginners op zijn rug lopen tot dat hij dood neervalt!!!!!
nog niet misschien....
nooit!
nog niet misschien....

trickywonder schreef:ik heb 2 jaar terug een fjord gekocht van 17 jaar oud.
flink over nagedacht want ze was idd wat ouder en ik ruilde haar in voor mijn paardje van 7... groot verschil!
maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Ik vind het heerlijk dat ze al wat ouder is, ze kent alles al. kijkt nergens meer van op. echt bomproof wat dat betreft. ik durf met dit paard alleen op buitenrit.
ze loopt nu ook voor dee huifkar bij mij met kinderfeestjes. gillende lachende en zingende kinderen achter haar doen haar niks ze geniet. en dus ik ook!
ook vodn ik het een lekker idee dat ik met een oudere fjord niet persé nog van alles moet presteren, je moet en kan het rustiger aandoen. ik hoef haar ook niet elke dag te rijden. (zoals mijn jonge energieke paardje)
er zullen vast meer mensen zijn als ik![]()
voor de recreatieruiter kan het nog prima hoor!
en tja wat is oud een fjord kan nog lang mee hoor!
Lamar schreef:Ik heb ruim een half jaar geleden een fjord van 19 jaar gekregen. Wij zijn er erg blij mee. Ik kan mijn 15 jarige dochter zo alleen met hem over straat laten gaan en maakt zelf ook vaak alleen een buitenrit. Ook kan hij goed met andere paarden en maakt dan buitenritten die wel 3,5 uur duren. Hij rent in de rengalop ieder ander paard er makkelijk uit en nadat we eerst zijn conditie langzaam hebben opgebouwd doet hij niets onder voor een jonkie.
Hij heeft ondanks zijn leeftijd en dat hij vrij intensief gereden wordt nog nooit een blessure bij ons gehad. Is een keer op straat op beide knieën gevallen en liep daarna zo verder.
Zijn leeftijd hoeft geen probleem te zijn. Wij verwachten dat onze fjord nog jaren mee kan, hij is oersterk!!
Misschien dat je iemand voor hem kan vinden die net zoals wij betrouwbaarheid belangrijker vindt dan leeftijd.
Sonja schreef:Een goed gereden pony van die leeftijd is goud waard als leerpaardje.
Persoonlijk zou ik m'n oude paardje nooit wegdoen en er dan liever een berijdertje voor zoeken (desnoods verleasen als je 't geld nodig hebt).