[H]Springhengst voor Lancelot x Onbekend x Wallstreet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsarola

[H]Springhengst voor Lancelot x Onbekend x Wallstreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:20

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een goede "passende" hengst voor mijn merrie.
Mijn merrie is geboren in 2000, stkm. 1.61 en ze heeft de volgende afstamming:
Lancelot x Onbekend x Wallstreet

Ik ben dus tervergeefs bezig om een merrie veulen uit haar te fokken zodat ik die blanco uit de lijn kan fokken. Naar mijn mening moet er een hengst op die grote veulens "geeft" en die wat langer in het lichaam is en ruime gangen heeft.

Tsarola
Afbeelding

Tsarola heeft inmiddels 3 veulens voortgebracht.

Van haar eerste veulen is de vader onbekend, ze stond als 2 jarige bij de fokker met 4 andere hengsten op de weide (een lancelot, een rivaal, een caritas of een fries kan erop gezeten hebben)
Winston
Afbeelding
Daarna ( 2007)heeft ze een veulen gehad van Don Matcho (http://www.donmatcho.nl)
Don Diego (verkocht)
http://94.100.119.250/853000001-8530500 ... _Mvr6.jpeg
En in 2008 heeft zij een veulen gehad van Don Lauries Hit (voormalige hengst van Enterbrook)
Desperado
http://94.100.120.136/837900001-8379500 ... _8W5c.jpeg
Deze is recentelijk gemeten op 1.63

Zoals jullie zien geeft ze heel erg haar kleur en de bles door!! (beetje haar handelsmerk lijkt het wel..:P)
En ze heeft tot nu toe alleen maar hengsten gegeven en ik wil zoooooooo graag een merrie!!!

Door welke KWPN hengst kan ik haar volgens jullie het beste laten dekken?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-02-10 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:57

De merrie heeft zelf geen predikaten? En ook niet in de sport gelopen? Bovendien is van de moederlijn dus weinig bekend...een 'blanco' er uit fokken is ook onzin...wil je het veulen zelf houden? Voor de verkoop lijkt het me niet interessant genoeg om met deze merrie te fokken. Mocht je er toch mee dekken, zoek een hengst die maat fokt, maar zeker niet grof...vind de merrie en haar nakomelingen al iets klassiek aandoen. Wat nu in me opkomt is Arthos R, mooie hoogbenige hengst.

Charly1989

Re: [H]Springhengst voor Lancelot x Onbekend x Wallstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:51

Wij hebben uit de D jaargang een WOnderboy uit een Lancelot merrie. Erg fijn dier. Nu al rond de 1.65. Fijn karakter. Sterk bewegen met een goed achterbeen. Er staat een foto van hem als veulentje in mijn profiel. De vos met het blesje.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:15

De nakomelingen van deze merrie zijn tot nu toe allemaal klein en beknopt. Dat geeft de merrie waarschijnlijk sterk door! Het allereerlijkste advies is: probeer het niet nog een keer, je krijgt nog meer kleine beknopte veulentjes.

Als je toch wilt fokken, dan moet je een hengst kiezen die sterk doordrukt. Daar zijn er niet zoveel van, maar een passende hengst zou dan bv Ultimo kunnen zijn of misschien Arthos R.

Tsarola

Re: [H]Springhengst voor Lancelot x Onbekend x Wallstreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:07

Hallo bedankt voor jullie reacties!!

Kleine beknopte veulens?
Haar laatste veulen is net 2 en 1.64! meerdere kenners zeggen dat hij zeker 1.70 zal worden.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie!
Als er een merrie veulen uit komt wil ik haar zeker zelf houden! mijn keuze gaat tussen Back gammon en Zento!