Roos is mn zusje, en heeft een Haflinger die opzich heel netjes eruit ziet (Hafs zijn niet mijn type paard...) en kennelijk een behoorlijk goed papier heeft, weet zo niet meer wat, maar ze had bij het Stamboek geinformeerd en haar werd aangeraden haar te laten keuren om ster ofzo te worden, ze zou zeer goede ouders hebben...
Nu hebben ze bij ons op stal een of andere Haflingerhengst gekocht die 24 uur per dag vanuit zn stal staat te gillen naar andere paarden en natuurlijk voornamelijk merries. Naar mijn weten komt ie er alleen maar uit om merries op hengstigheid te besnuffelen, en af en toe een of ander paardje te dekken. Het zou me niet verbazen als het beest geen of anders goedkope papieren had (we kennen allemaal onze staleigenaren wel een beetje he, in dit geval op bezuinigheidsgebied). Nu hebben mn zus en haar vriendinnetje, die ook een (lelijke) Haflinger heeft allebei hun paarden naar onze stal gebracht om te laten dekken door die hengst. Volgens mij weet mn zus helemaal niks van de papieren van dat beest af, laat staan bloedvoering en eventueel inteelt of weet ik veel wat. Twee weken geleden was er nog geen sprake van dekken ivm school, geld, tijd noem maar op. En nu staan ze er hals over kop, ik snap er niks van!! Heb haar nogal boos voor gek verklaard, maar ze meende natuurlijk weer gelijk te hebben en vertrouwt volkomen op wat de staleigenaar zegt. Voor degenen die hem kennen, zouden jullie dat doen?

Ik vind het zo zonde he! Die merrie zou keigoede papieren hebben, en nu moet het ineens hals over kop op deze manier. Ik ben me nu aan het orienteren voor volgend jaar pas, en ik bekijk wat er allemaal aan te pas komt! Maar madame moet het in een keer zo, nou jaaaaa...