Mijn lieve arabier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skdoekddaaa

Mijn lieve arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:30

Mijn arabiertje ( niet echt de mijne maar ik ging er vaak naartoe )
Is best oud en ik reed er ook weleens op. Niet dat ik echt kan rijden maar ze luisterde heel goed.
Nu gaat ze vaak door de benen en ik weet niet zo goed of ik gewoon nog op haar kan rijden?
Hoe kan ik voorkomen dat ze na het rijden nog eens door de benen gaat . Of hoe kan ik de kans verkleineren? Moet ik niet meer op haar rijden?

Narya

Re: Mijn lieve arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:32

Wat denk je zelf? Is het verstandig om op een paard te rijden dat vaak 'door de benen' gaat?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:34

Mag ik even vragen wat je precies bedoeld?

skdoekddaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:35

Ik vroeg een antwoord geen sarcastisch gedrag.
Zo vaak gaat ze nou ook niet door de benen.
Maar ik bedoel daarmee dat het rijden erg achteruit gaat omdat het een paar keertjes is gebeurd.

skdoekddaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:36

Ik weet niet wat ik bedoel maar ik ging er weleens met een vriendin heen en die heeft veel meer verstand van paarden.
Zij zei dat het zielig was om nog op Irmgard te rijden.
En zij zei door de benen ik den dat dat letterlijk door de benen is.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:38

Nou dan is het toch duidelijk.
Je kan er dan nit meer op rijden.
Maar je kan nog genoeg andere leuke dingen met je pony doen.
Maar dit is zielig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:39

hoe oud is het paardje? Ik denk dat het toch tekenen van ouderdom zijn, misschien moet je de diernarts is laten nakijken maar mijn gevoel zegt niet meer rijden

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:43

stoppen met rijden, je pony kan het waarschijnelijk niet meer aan!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:43

het is niet jouw paard. Als de eigenaar vind dat je er nog op kunt rijden dan lijkt het me dat het kan. Als de eigenaar vind van niet moet je daar naar luisteren.

Waarom gaat die door de benen?

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:13

de reacties hier zijn heus niet sarcastisch hoor. ze zijn gewoon redelijk en duidelijk. klinkt het in jouw oren logisch om door te rijden op een paard wat wel eens 'door zijn benen zakt' ? ik zou als ik jou was eerst maar eens onderzoeken waar dit vandaan komt en een oplossing zoeken. tot die tijd zou ik der echt niet op gaan zitten.
succes.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:58

lifaya schreef:
het is niet jouw paard. Als de eigenaar vind dat je er nog op kunt rijden dan lijkt het me dat het kan. Als de eigenaar vind van niet moet je daar naar luisteren.

Waarom gaat die door de benen?

Tja en hoeveel eigenaren kan het geen ene moer schelen :o of hebben er de ballen verstand van...

Gewoon stoppen met dat beestje, dan maar lekker borstelen en aan de hand wandelen, kan ie nog wat meer jaartjes mee.

skdoekddaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 22:25

Ja ik rij er ook al een tijdje niet meer op.
En de eigenaar is niet zo iemand die er echt veel verstand van heeft het is meer een koeienboer maar hij heeft een camping en een stalling. :D
Begrijpen jullie?
En nee ik bedoel niet jullie sarcastisch maar de gene die als eerste op mijn bericht antwoord.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:48

idd. gwn lekker gaan wandelen en leuke dingen met hem doen,
verstandig dat je nu niet meer op hem rijd ;)
dan kan ie waarschijnlijk nog wat langer mee.

xxx

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:30

Hoi,

Persoonlijk vind ik niet verkeerd hoe Narya reageerd.
Ik zelf was er ook niet meer opgastapt en had hem na laten kijken.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:43

Ik ben niet sarcastisch, ik probeer mensen te stimuleren tot zelfstandig en kritisch nadenken. Wat denk je zélf als je paard door de benen gaat? Wanneer gebeurt het? Wat zou dat kunnen betekenen? En wat is er logisch om dan te doen als dat vaker dan eens gebeurd?

Ik neem aan dat je zelf al hebt bedacht dat het niet goed is dat het paard door de benen gaat. Wat dat kan betekenen, is vrijwel nooit iets goeds, dus is het niet onverstandig om iemand met meer verstand van paarden ernaar te laten kijken. En tot die tijd zou ik er inderdaad niet meer op hobbelen.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:46

Nou op een gegeven moment houdt het een keer op , stap je er gewoon weg niet meer op en in dit geval helemaal niet meer....
Dus lekker van afblijven met de bips en andere leuke dingen doen met je dier en een waardige oude dag geven/gunnen!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:53

Het is geen goed teken als een paard door zijn 'voegen'gaat tijdens of na het rijden. En hij zal het ook niet doen om jou te pesten dus ik zou er ook serieus over nadenken waar het door komt. Waarschijnlijk wordt het rijden voor hem te zwaar.. Is voor jou niet leuk om te horen en voor je pownie is het ook minder fijn. En als je om hem geeft gun je hem ook zijn pensioen. ALs we het oude mensen gunnen waarom dan niet onze dieren die er ook aan toen zijn. Ten minste ik neem aan dat het door ouderdom komt. Hoe oud is hij idd? Er zijn nog zoveel andere dingen die je met hem kan doen.. Lekker wandelen, vertroetelen, grondwerk lekker poetsen..