Binky_Zephyr schreef:oke, bij ons is dit op de manege gelukkig niet het geval..
ik snap alleen niet waarom je gelijk zo raar word aan gekeken ?
is een shet echt zo minder dan bijv een kwpn ofzo..?
Blijkbaar? Ze worden toch nog vaak onderschat.
Ik train mijn shet serieus voor de wagen, en die doet zeker zowel qua snelheid als qua conditie niet onder voor een 'groot paard'. Als zij uitgestrekt draaft dan kunnen grote paarden achter ons een handgalopje maken en rijden dan in het zelfde tempo....
Dan zie je mensen soms wel eens kijken, hebben ze eerst 'dat lieve kleine shetje' geaaid, en 2 tellen later vliegt dat beestje voor bij... 
Edit:
En toen we als enige shetaanspanning met 70 andere deelnemers de plaatselijke koetsentocht reden, reden we naderhand ook in de optocht door het dorp mee. Aangezien ik geen trailer heb ben ik maar al rijdend naar het startterrein gegaan, tocht gereden, intocht gereden, en toen weer terug naar huis. Uitgerekend bij elkaar was dat zo'n 40 km. op 1 dag. Dat wisten de meesten niet....
En dan stap je heel eventjes tijdens de intocht omdat je voorganger er geen vaart in zet, en dan wordt er gelijk geroepen; 'ah gushie kijk dan wat zielig'. Kom je 2 tellen later weer voorbij maar dan in kwieke draf, en dan hoor je: 'heej moet je dat kleine ding zien, knap hoor!'.
achja, ik trek me er niets van aan, zou jij ook niet moeten doen
Mensen die zo raar staan te kijken staan waarschijnlijk nog raarder te kijken als ze zien dat je echt wel serieus en soms ook nog op vrij hoog niveau met 'zo'n shet' bezig kan zijn.
Heb je het ze trouwens nooit gevraagd dan, als je zo'n reactie kreeg?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 13-02-10 03:41, in het totaal 1 keer bewerkt