Nakomelingen Goethe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Nakomelingen Goethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 12:14

Hallo Allemaal,

Wie heeft er net als ik een nakomeling van Goethe?Mijn paard is erg groot, 1.80.
En ik zou graag willen weten wie er nog meer een Goethe nakomeling heeft.

Van Bokter Marylin weet ik dat ze er 1 heeft.

Graag hoor ik van jullie, lijkt me heel erg leuk om te weten wie familie is van Gigolo :D

Groetjes, Chantal

strovrouw

Re: Nakomelingen Goethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:36

Hallo Chantal
Wij hebben een Goethe-merrie, nu 6 jaar (Goethe x Kennedy). Ze is niet zo groot, rond de 1.65, maar dat kan aan Kennedy liggen. Ze heet Galanta. Ze is heel lief en aanhankelijk, maar als er iets moet gebeuren wat ze niet wil, gaat ze extreem in verzet (hoefsmid, opvoelen, dat kan alleen met een praam erop). Ze heeft vorig jaar een veulen van Spielberg gekregen, maar die is ook niet de makkelijkste met hoefsmid of dierenarts, en kan ook aardig in verzet gaan. Herkent iemand dit van Goethe? of zit het toch in de voorouders (Kennedy - Ferro?)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 12:59

Hoi,
Is moeilijk te zeggen waar ze dat van heeft, of misschien wel aan overgehouden heeft? Hoe lang heb je haar al? Goethe is een onztettende lieve, aanhankelijk, werkwillende hengst.
De moeder van de mijne is afstamming van Pilot en absoluut niet makkelijk in de omgang!Gigolo is met alles heel makkelijk, koel in het hoofd en absoluut niet boosaardig.Verzet zich niet gauw, en als hij dat wel doet, dan is dat gering.Bij het geven van de wormenspuit draait hij zicht altijd om, maar als ik hem dan geruststel dan laat hij het gewoon gebeuren.
Tandarts hoefsmid, dierenarts alles geen probleem.
Misschien zit het in de voorouders bij jou Galanta, maar dat is nooit met zekerheid te zeggen.Of je zou onderzoek moeten doen.

Groetjes, Chantal

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 13:29

Mooie naam trouwen Galanta!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:39

had net geantwoord, maar kan het bericht niet meer vinden..

dus nog maar eens (mogelijk dubbel):
ik denk dat het gedrag wel van moederskant afkomstig is. we hebben Galanta als veulen gekocht en ze is altijd zo geweest. De eerste dagen wilde ze haar stal niet in, net een ezel. En toen ze er eenmaal in stond, liep ze dwars door de deur naar buiten. We noemden haar ook wel Goudini (Houdini met een G). We hadden een balk voor de staldeur gemaakt, aan de binnenkant, en als ze de deur dan toch open kreeg, kroop ze daarna onder de balk door.
onze andere paarden hebben meer bloed en zijn sensibeler, die laten zich wat makkelijker overtuigen.

weet jij of iemand anders trouwens wat er met Goethe zelf gebeurd is? hij is in het najaar ter veiling aangeboden, maar wie heeft hem gekocht? dat kan ik nergens vinden.

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:40

Hoe oud is jouw Gigolo?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 13:50

Hoi!

Mijn Gigo is 8 jaar, wat ik gehoord heb heeft de man Goethe gekocht wat hem altijd reed.
De fokker van hem heb ik ooit ontmoet, aardige man maar ontzettend commercieel!Ik heb een hele mooie dvd van Goethe toen van hem gekocht. Ik denk inderdaad dat jou Galanta het van moeders kant heeft, Gigolo is echt een goedzak.Het enige probleem wat hij soms heeft is de trailer, maar met geduld en liefde! loopt hij er wel op.Gigolo is erg eenkennig, vind ik helemaal niet erg.Hij heeft vertrouwen in mij en ik nog meer in hem!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:35

Met de trailer oplopen is Galanta juist weer heel makkelijk. Ach zo heeft ieder paard zijn eigenaardigheden.
Wie had je ontmoet, de fokker van Goethe, of de man die hem als driejarige gekocht heeft? waarschijnlijk de laatste, als hij een DVD van Goethe had. Wij hebben er in Zwolle een van hem gekregen. over eigenaardigheden gesproken...
Het zou wel fijn zijn als Heiner Schiergen Goethe nu heeft, die heeft hem ook opgeleid en alles. Wel sneu voor de vorige eigenaar, die man was echt gek op Goethe.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 21:22

Hoi,

De man die hem als driejarig gekocht heeft die heb ik ontmoet, ik weet ff niet meer hoe hij heet.Was die man failliet dat Goethe geveild is? Inderdaad eigenaardig dat jij de dvd gekregen hebt...
Ik ben er wel blij mee, kijk hem zo af en toe nog wel.
Hoe lang is dat geleden dat je hem zag? Tegen mij vertelde hij dat hij iedereen die een nakomeling van Goethe had persoonlijk wilde kennen.In Belgie zit ook iemand die alleen maar met Goethe fokt, ooit ben ik daar geweest, heb er geen een gezien die zo hoog op de benen staat als mijn Gigo....

Groetjes, Chantal

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:22

Die meneer heet Brucks, en hij kon inderdaad een en ander niet meer betalen, daarom moest hij zijn paarden verkopen. Wij hebben hem voor het eerst in Zwolle gezien, ik geloof in 2005. Hij kende onze Galanta, en zei dat hij haar had willen kopen, maar hij was bang dat ze te klein zou blijven. Het klopt wel dat hij iedereen met een Goethe-nakomeling persoonlijk wilde ontmoeten, maar wat hij daar nou mee wilde...Later heeft hij ons een keer gebeld om te vertellen dat Goethe net over de grens vlakbij ons (Venlo) een Grand Prix zou rijden, en we werden min of meer gesommeerd om te komen kijken. Hij bleek nog een hele serie Goethe-fokkers te hebben "uitgenodigd", en wij werden door de speaker aangekondigd als de vrienden van Goethe uit Nederland. In 2007 zijn we nog een keer samen met hem en zijn vrouw bij Schiergen naar Goethe gaan kijken (hij belde ons van tijd tot tijd hoe het met Galanta ging, maar is nooit komen kijken). Iedereen die hem "kent", heeft waarschijnlijk wel wat bijzondere ervaringen met hem. Ik zal wel eens een foto van Galanta op dit forum zetten, samen met haar veulen van afgelopen jaar. Ben ook benieuwd naar jouw Gigolo!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 10:22

Hoi,
Brucks was het, ik vond het een aardige man,en dat hij elke nakomeling wilde kennen vond ik erg bijzonder.
Wat leuk dat Galanta een veulen heeft!
Ik zal snel es wat foto's van Gigolo plaatsen, ben erg benieuwd naar Galanta!Ben benieuwd of er gelijkenissen zijn!
Groetjes, Chantal

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:23

Hoi Chantal
Weet jij (of iemand anders) hoe ik een foto van mijn computer op bokt moet zetten?
Galanta staat sinds een paar maanden bij mijn dochter op stal (200 km bij mij vandaan), omdat ik er niet toe kwam om haar regelmatig te rijden (heb er nog twee hier staan). Zij rijdt haar nu zodat ze wat meer kan (ze was nog vrij groen), en afgelopen zaterdag ben ik erheen geweest, en heb haar zelf ook nog gereden. Ze is superbraaf onder het zadel, en heeft al veel bijgeleerd. Omdat we wat veel paarden hebben, is ze eventueel te koop. Maar zo te zien zijn jij en ik voorlopig de enige Goethe-liefhebbers op Bokt!

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:36

poging om een foto van Galanta en haar veulen te plaatsen (op de foto is het veulen drie dagen oud)

[img]DSCN1009.jpg[/img]

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:51

Afbeelding

dit moet hem zijn!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 15:17

Hey!
Wat een mooie foto!Ik heb gisteravond contact gehad met Heiner Schiergen, Goethe staat nog bij hem, hij heeft hem niet gekocht, rijdt hem niet meer.Veel problemen met Brucks....Erg jammer voor Goethe!Goethe was fris en monter zo meldde hij mij.
En ik ben sinds ik Gigo heb inderdaad een Goethe liefhebber, ze zijn zo braaf en werkwillend, meest belangrijke is nog dat ze zo koel in het hoofd zijn, Gigo maakt zich niet zo gauw ergens druk om en dat is fijn!Vrouwtje maakt zich wel es druk bij buitenritten, Gigo blijft dan rustig!;-)Vertel mij ook es hoe ik een foto kan plaatsen? Dus Galanta kan verkocht worden?Gigolo is veel groter en een vos.Ik weet niet waar hij die grootte van heeft, tis mij echt een raadsel.Hij is nu 1.81 , maar zijn grootte in goud waard!
Groetjes maar weer!

Chantal

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:43

hallo!
mail of bel jij met Schiergen? wat leuk! ik heb veel bewondering voor hem, hoe hij Goethe heeft opgeleid, ook aan de lange lijnen, ik vind hem een mooie rijstijl hebben, lijkt me een rustige en eerlijke ruiter. vertel hem maar dat niet alleen Goethe maar ook hij een fan heeft. Ik heb nooit begrepen waarom hij niet in het Duitse team is gekomen met Goethe. Brucks is een aardige, maar moeilijke man, die alles in de hand wilde houden, misschien heeft het daarmee te maken.
Nou Goethe geniet dan nu zeker van zijn pensioen. Fijn dat jij zo geniet van jouw Gigo!

Hoe je een foto kunt plaatsen, vraag je. Dan moet je de foto eerst uploaden naar bv. http://www.mijnalbum.nl, en als dat gelukt is, kopieer je de gegevens die eindigen op bv .jpg naar je bericht hier. dan moet je er nog [img]voor%20zetten,%20en[/img] erachter (geen spaties).
als je het forum doorzoekt, wordt het ook uitgelegd: ga naar forum index, dan zie je een aantal tabbladen, klik op algemeen (dacht ik), en daar staat een topic met hoe je dingen op het forum zet. succes ermee! en tot de volgende keer!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 10:32

Hoi,

Zou je mij je email adres willen pben? Heb een aantal leuke foto,s van Gigolo!

groetjes, Chantal

strovrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:58

heb ik gedaan, ben benieuwd!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:28

Heb een druk weekend gehad, jarig, wedstrijd gehad ,Foto's komen eraan!