Leuke dingen die we kunnen doen met onze shetlanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Leuke dingen die we kunnen doen met onze shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:39

Hoi allemaal,

Mijn zus en ik hebben 2 shetlanders, afgelopen tijd hebben ze niet zoveel gedaan ivm bevroren buitenbak.
Ze hebben wel gewoon constant op de wei gestaan, maar nu merken we dat 1 van de meiden er allemaal niet zoveel zin meer in heeft.

Longeren vond ze sowieso al niet echt spannend dus dat doen we liever niet.
Hebben jullie misschien nog leuke ideetjes wat we kunnen doen ? Inspannen wilde we in de toekomst ook gaan doen, maar dit kan op het moment nog niet.

Groetjes Angie

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Leuke dingen die we kunnen doen met onze shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:45

Vrijheidsdressuur? Geeft ze wat om over na te denken, erg goed voor shetters. Moet je er alleen wel voor zorgen dat er geen gevaarlijke dingen aangeleerd worden. Zowiezo voetje geven/jambette en stijgeren zou ik niet doen.

En aan de lange lijnen werken is mischien ook een optie. Maar dat zou wel onder begeleiding moeten. Is in elk geval een stapje naar aangespannen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:47

Miss_Malfoy schreef:
Vrijheidsdressuur? Geeft ze wat om over na te denken, erg goed voor shetters. Moet je er alleen wel voor zorgen dat er geen gevaarlijke dingen aangeleerd worden. Zowiezo voetje geven/jambette en stijgeren zou ik niet doen.

En aan de lange lijnen werken is mischien ook een optie. Maar dat zou wel onder begeleiding moeten. Is in elk geval een stapje naar aangespannen.

Lange lijnen doen we ook :j dat vind ze ook erg leuk om tedoen, maar ik wilde graag wat afwisselen zodat ze niet steeds hetzelfde hoeft tedoen.

Vrijheidsdressuur zou kunnen idd, is dat erg moeilijk om tedoen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:49

Aaah oké, dat is erg leuk in elk geval.

Als je met targetten (kusje geven, pion of doekje aanraken en uiteindelijk oppaken) begint dat is niet al te moeilijk hoor. Zou je alleen wel verdiepen in bv. clickertraining en hoe je ze beloont. Weet niet of ze happerig zijn ofzo maar het moet uiteindelijk ook wel om de lol gaan en niet puur om het eten.

En eventueel grondwerk? Maar dan zou je wel een pakket aan moeten schaffen of les moeten nemen.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:26

Je kan inderdaad beginnen met vrijheidsdressuur, vinden de meeste pony's erg leuk
En wat dacht je van een schrikparcours uitzetten met allemaal enge dingen als een
plastic zeiltje, paraplu en meer van die dingen ?
Als de grond niet meer bevroren is zou je de pony's ook eens kunnen laten vrijspringen

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:21

hier de eigenaresse van de pony's
vrijspringen kunnen we inderdaad ook wel eens doen, we hebben gelukkig ook een binnenbak waar we dit in kunnen doen .
springen vind ze namelijk hartstikke leuk.
schrikparcours hebben we ook eens gedaan, ook erg leuk om te doen.
vd-en , zoals kusje geven lijkt me ook wel wat en wie weet vind ze dit ook heel erg leuk.
de clickertraining heb ik ook al vaker aan gedacht, ik zal me hier eens over gaan inlezen.

bedankt voor jullie tips.
wandelen doen we ook regelmatig.
dat vinden ze allebei helemaal geweldig en kelsie loopt dan meestal voorop :D
helaas is het bos wel een eindje lopen voordat we er zijn.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:48

Ik zou inderdaad ook VD doen, meeste pony's vinden het ook erg leuk en zijn erg enthousiast daarin. Als je tips nodig hebt kun je ook op http://www.everyoneweb.com/NALANTA kijken

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:44

Lekker optutten en foto's maken? :)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:18

ik ben al is te fiets met men shet gaan wandelen, leuk, maar je moet er aan wennen :) zien dat je pony je niet van je fiets sleurt, toen ik aan het fietsen was, had ik ze vast en was ze op een stukje gras aant lopen, toen heeft ze naast me gegaloppeert, leuk, ze trok me vooruit :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:39

bijrijdstertjes, buitenritjes, vrijheidsdressuur, aan de hand springen, los laten springen in de bak, inspannen idd, poetsen, lekker vertroetelen, foto's maken, ik denk dat er opzich genoeg te doen is? :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:36

Vrijheidsdressuur is leuk om te doen, maar dan wel met clicker.. Omdat shetlanders bijterige monstertjes van de snoepjes kunnen worden (andere paarden ook hoor, maar shetlanders heb ik ervaring mee). En los springen vinden de meeste ook leuk! (bahalve die van mij :') ) En grondwerk, allemaal hindernissen neerzettel, bijv.: Een zijl waar ze overheen moeten lopen, een paar pinonnen waar ze door moeten zigzaggen.. Genoeg te doen :D (En in de winter met sneeuw op de slee met shet ervoor, super leuk om te doen! :Y)

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:08

spelletjes zoals ponyvoetbal vinden de meeste pony's leuk :o

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:49

lautje18 schreef:
spelletjes zoals ponyvoetbal vinden de meeste pony's leuk :o

Ja! die was ik vergeten! :Y) Dat vind mijn fjord leuk, die trapt de bal zo naar de andere kant van het weiland :+ . Mijn shet vind het niet zo leuk, die is bang voor de bal ;(